Hei
Er på vei til å regle opp for å deretter sette takgips i et rom. Rommet det gjelder har to nivåer på taket med skråtak imellom. Mitt spørsmål er hvordan man enklest og/eller best gjør med den skjøten som blir mellom skråtaket og det ene taket, "ytterhjørnet" om dere forstår. (Innerhjørnet kan vel fuges mykt)
Jeg bruker nok vanlig vegggips, så det enkleste er kanskje å legge to fasade kanter mot hverandre og sparkle som et vanlig ytterhjørne? Eller finnes det noe annet forslag?
Egentlig skulle jeg ønske å ha gipsen på andre ledden, dvs. kortsiden mot skjøten og platen i lysrets retning, men det antar jeg blir vanskeligere.

peternicklas
Finnes forsterkninger i metal for slike hjørner. Sett gipset som vanlig, forsterkning og deretter sparkel.

peternicklas skrev:
Finns forsterkninger i metal for slike hjørner. Sett gipsen som vanlig, forsterkning og deretter sparkling.
Også for hjørner som verken er 90 eller 135 grader?

S
En dør og en trekantet vegg i et rom med gul panel, en stige og en lyspære. Ombygging pågår med diverse verktøy på gulvet.

Fungerer bra med slik list det lenkes til ovenfor i papp/plast som man limer med vann. Jeg kjøpte i malerbutikken.

Mine byggere kjørte mikrolit pluss sparkel over fugene (først rundet de hjørnene litt med sandpapir, gir mykere følelse i rommet og gjør mindre vondt hvis man stanger pannen i hjørnet :) ).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.