Jeg gipsar inn mine vindusnisjer, og skal sette hjørnebeskyttere aquabead rundt. Vegg gipsen er avsluttet med "rett uforsenket kant". Nå lurer jeg på om det er best å legge en gips med forsenket side ut mot veggen, eller ha rett kappet også her. Det jeg lurer på er om forsenkningen er for dyp for at aquabead skal komme opp tilstrekkelig, eller om det faktisk er bra at den er forsenket så man ikke trenger å sparkle så mye inne i nisjen (De er ca 25cm dype).
Jeg gipser inn mine vindusnisjer, og skal sette hjørnebeskyttelse aquabead rundt. Vegggipsen er avsluttet med "rett ufrest kant". Nå lurer jeg på om det er best å legge en gips med forsenket side ut mot veggen, eller ha rett kappet også her. Det jeg lurer på er jo om forsenkningen er for dyp for at aquabead skal komme opp tilstrekkelig, eller om det rett og slett er bra at den er forsenket så man ikke trenger å sparkle så mye inne i nisjen (De er ca 25cm dype).
Jeg gipsar inn mine vindusnisjer, og skal sette hjørnebeskyttelse aquabead rundt. Vegg gipsen er avsluttet med "rak ufased kant". Nå funderer jeg på om det er best å legge en gips med forsenket side ut mot veggen. eller ha rakt kuttet også her. Det jeg funderer på er jo om forsenkningen er for dyp for at aquabead skal komme opp tilstrekkelig, elelr om det rent av er bra at den er forsenket så man ikke trenger å sparkle ut så mye inne i nisjen (De er ca 25cm dype).
[bilde]
Rak gipskant er å foretrekke. Jeg ville bredsparklet hele veien inn i nisjen fra hjørnebeskyttelsen. Det er ikke merarbeid og skjuler overgangen helt. Normalt er det jo å sparkle ut minst 25 cm fra hjørnebeskyttelsen.
2 svar 2 resultat. Trekker konklusjonen at begge funker.
Blir nok slik at noe rom får Raka kanter, og noen får faset. Da kan jeg få ut 3 remser per plate. Skjærer jeg bort 5-6 cm så blir det litt trangt. Selv om gipset er et av de få materialene som ikke har skutt i været i pris