Hei,
Har et eldre hus med stendere på cc 60. Har revet ned den ene siden av innerveggen for å isolere og sette OSB+gips da rommet er veldig klangfullt.
Hvis jeg setter OSB først, kan jeg da skru gipsen kun i OSB-platene på den ene siden og i stenderne oppe, nede samt den ene langsiden. Jeg tenkte å slippe å bære 120-plater og i stedet bruke 90 cm brede gipsplater, og da havner jo den ene langsiden på gipsen feil og ikke på en stender.
Funker det eller må jeg sette flere stendere alternativt bruke 120 cm gips?
Har et eldre hus med stendere på cc 60. Har revet ned den ene siden av innerveggen for å isolere og sette OSB+gips da rommet er veldig klangfullt.
Hvis jeg setter OSB først, kan jeg da skru gipsen kun i OSB-platene på den ene siden og i stenderne oppe, nede samt den ene langsiden. Jeg tenkte å slippe å bære 120-plater og i stedet bruke 90 cm brede gipsplater, og da havner jo den ene langsiden på gipsen feil og ikke på en stender.
Funker det eller må jeg sette flere stendere alternativt bruke 120 cm gips?
Jeg kjører på samme tankegang og det fungerer utmerket. Hørte med en snekker for sikkerhets skyld før jeg startet og han sa at det var greit. Hvis du har "vanlige" gipsskruer når de knapt til regelverket uansett.
En ulempe er at du må fullskru begge lagene..Bödde skrev:
Hadde man truffet stenderavstanden med gipsen hadde det vært nok å sette opp OSB og deretter fullskru gipsen - med skruer for dobbel gips da selvsagt, og ikke vanlige for enkelgips..
Klikk her for å svare