Hei
Forsøket på å fjerne limfargen i taket og tapetsere på nytt ble ingen suksess. Etter omtrent 7-8 måneder begynner jeg å se buler på tapetet og en hul lyd. Så jeg mistenker at limfargen gjør at tapetet slipper.

Tenkte derfor å utbedre det på en sikker måte og tenkte jeg kunne sette opp gipsplater.

Første tanke var å lime dem opp. Men da er jo problemet med løs tapet og limfarge der, så det går bort.

Andre tanke var å feste gipsen med plugg og skruer, men det føles litt usikkert og komplisert å få opp tilstrekkelig med hull.

Tredje tanke var å sette regler med skruer og plugg og deretter gipsen på reglene. Da leser jeg noe om dampsperre og blir forvirret, trengs det mot overliggende leilighet eller bare mot yttervegger?

Kom gjerne med deres forslag og tanker.

D
Hva var det som var galt med betongtaket?

Sett spredpanel 28x7m i taket på 300mm CC, så skrur du gipsen i glassene.
Deretter må du sparkle og sette papirremse i skjøtene etter alle kunstens regler.

• Liker
  • Wow
Janericbe og 2 andre
  • Laddar…
Betongen var dessverre malt med limfarge som gjør at det ikke fungerer å tapetsere på den.

Lei en betongsliper (giraff) og en skikkelig støvsuger og slip bort malingen, så litt bedspackling om du får slipkroner og så male.

Betydelig mye enklere enn å senke taket og legge gips!

Jo, har testet det men føles som at jeg skulle måtte skjære av en halv centimeter eller mer for å få det til å fungere.

Og å slipe tak krever sin styrke merket jeg forrige gang. Eller så var vegg/taksliperen jeg leide på bauhaus uvanlig tung. Noen tanker om det?

Når jeg tenker etter nå så kjørte vi med slippapir, ved nærmere ettertanke så forstår jeg at en diamantslip hadde vært mer fornuftig. Takk for innspill, eventuelt gjør jeg så i stedet.

• Liker
anders07
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.