Hei, hvordan hadde dere som kan dette gjort med veggen min? Det er en lettbetongvegg som er tapetsert fra starten, har satt gips på treveggene rundt og har denne veggen igjen. Jeg leste her at man kan lime opp gips på betongvegger, er det risiko for at platene vil løsne hvis limet til "tapeten" løsner som det kan gjøre hvis man maler på tapeter f.eks.? Det er ikke så lett å rive av tapeten for hånd. Eller kanskje finnes det en enklere måte å gjøre det på? Forsøke å rive ned alt og sparkle så det blir jevnt? Hvordan ville dere gjort det?
Og som det ses nederst til høyre, så skal jeg felle inn en stikkontakt og en slange der, hvordan får man festet dem? Bruker man mørtel eller kan man lime med et godt lim?
All hjelp settes pris på, mvh en glad hjemmefikser
Hei, hvordan ville dere som kan dette gjort med min vegg? Det er en lettbetong vegg som er tapetsert på fra begynnelsen, har satt gips på treveggene rundt om og har denne veggen igjen. Leste her at man kan lime opp gips på betongvegger, er det en risiko for at platene vil slippe hvis limet til ”tapeten” slipper som det kan gjøre hvis man maler på tapeter f.eks.? Det er ikke så lett å rive bort tapeten for hånd. Eller kanskje det finnes en enklere måte å gjøre det på? Prøve å rive ned alt og sparkle så det blir jevnt? Hvordan ville dere gjort?
Og så som det synes nede til høyre så skal jeg felle inn en stikkontakt samt en slange der, hvordan får man festet dem? Bruker man mørtel eller kan man lime med noe bra lim?
All hjelp settes pris på, mvh en glad hjemmefikser [bilde]
Er lekte og gipse et alternativ? Ellers er renoveringstapet et bra alternativ.
Drar jo med seg en del å lekte ut med tanke på både element og vindu på den veggen. Jeg hadde nok forsøkt å pusse/sparkle det jevnt. Boksen kan du feste med det du har for hånden, mørtel eller lim fungerer utmerket.
Kom akkurat på at du skrev lettbetong og gitt hullet for boksen ser det jo ut til å være en form for blåbetong. Det kan du skru fast platene i uten problem, velg bare litt lengre skruer.
Skulle forsøkt å jevne ut det verste, kanskje sparklet litt grovt og deretter satt en renoveringstapet.
Skal man sette noe på veggen så er det vel muligens en masonitt (ca 3mm, men organisk material) eller renoveringsgips (6-7mm). Skulle absolutt ikke ha satt opp et regelverk på veggen, mer arbeidskrevende enn å sparkle og slipe med tanke på elementer med mer.
Slo meg nettopp at du skrev lettbetong og gitt hullet for boksen ser det jo ut til å være en form for blåbetong. Det kan du skru fast platene i uten problem, velg bare litt lengre skruv.
Akkurat, det er blåbetong. Men det er pusset med en form for mørtel typ 3cm. Finnes det skruv som kan gå gjennom det uten å forbore?
Ville ha prøvd å jevne ut det verste, kanskje grovspaklet litt og deretter satt opp en renovasjonstapet.
Skal man sette noe på veggen så er det vel muligens en masonitt (ca 3mm, men organisk materiale) eller renovasjonsgips (6-7mm). Ville absolutt ikke reist opp veggen, mer arbeid enn å sparkle og slipe med tanke på radiator med mer.
Har aldri brukt renovasjonstapet, er det bare som å tapetsere? Hvordan blir det hvis man maler på det senere? Finnes det en risiko for at man ser skjøtene mellom lengdene?
Har aldri brukt renoveringstapet, er det bare som å tapetsere? Hvordan blir det hvis man maler på det senere? Finnes det en risiko for at man ser skjøtene mellom lengdene?
Det er som en tykk papp.
Har ikke malt over, bare tapetsert. Kan tenke meg at man ser skjøten mellom to tapeter hvis man ser nøye etter.