Jeg og min kone er i ferd med å bygge hus, men har ennå ikke bestemt om det blir stein eller tre.

Jeg har lest litt om forskjellige lettbetong-konstruksjoner, og disse ser ut til å være ganske enkle å gjøre en hel del selv på. Det eneste kruxet ser ut til å være elektrisiteten, der man ser ut til å måtte frese ut spor for dette.

Finnes det noen ulemper med å sette opp stendere og sette gips på innerveggene (av lettbetong) for å forenkle elektrisiteten (bortsett fra at romarealet reduseres)? Risikerer man fukt?
 
Hvorfor ikke lage spor ??? Det er veldig enkelt... lettbetongen er fantastisk å jobbe i. Dessuten mister du poenget med en homogen vegg hvis du begynner å bruke gips...
Nei, bygg et lettbetonghus (gjerne i elementer) og fres opp spor til installasjonene. Det finnes sporfresemaskiner til leie, billige å kjøpe på Jula og i nødfall går det utmerket med en vanlig sirkelsag med et vanlig HM-blad.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.