Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Hei alle,
Holder på å sette et nytt undertak.
Har skrudd 45x45 lekter på cc60 og tenker å sette gips (60x180) på dette.
Mitt spørsmål er: Er dette riktig? Gipsen vil jo bare henge på to lekter med skruer i lengderetningen. Burde jeg lekte cc30 i stedet?
Takknemlig for svar!
/Andreas
Holder på å sette et nytt undertak.
Har skrudd 45x45 lekter på cc60 og tenker å sette gips (60x180) på dette.
Mitt spørsmål er: Er dette riktig? Gipsen vil jo bare henge på to lekter med skruer i lengderetningen. Burde jeg lekte cc30 i stedet?
Takknemlig for svar!
/Andreas
Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Altså, stol mer på din egen sunne fornuft og den samlede kompetansen på byggahus.se framfor den dunete selgeren på Bauhaus...
Takk for svaret!
Takk for svaret!
Jeg reglade også cc30
/Funkis
/Funkis
Moderator
· Stockholm
· 57 894 innlegg
Gå inn på f.eks. Gyproc eller Norgips (har for meg at Gyproc nå krever registrering, gratis. Hos disse har jeg funnet gode dokumenter dels om hvordan det skal regras, korrekt skrueavstand etc. Men også riktig metode for sparkling (bruk for guds skyld ikke glassfiberremse, pappremse skal det være). Muligens har også Danogips beskrivelser.
Men cc30 er bra, finnes også regler for om man deretter skal montere platene vinkelrett mot reglingen eller ikke osv. Nå husker jeg ikke detaljene, var et par år siden jeg så der.
Nå så jeg at du skulle kjøre med 60 X 180. Da kan det være andre mål som gjelder. Det står med all sikkerhet også hos produsentene.
Men cc30 er bra, finnes også regler for om man deretter skal montere platene vinkelrett mot reglingen eller ikke osv. Nå husker jeg ikke detaljene, var et par år siden jeg så der.
Nå så jeg at du skulle kjøre med 60 X 180. Da kan det være andre mål som gjelder. Det står med all sikkerhet også hos produsentene.
Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Takk!
Jeg fant mye matnyttig hos Norgips. Legger opp lenken her for fremtidig referanse.
http://www.norgips.se/Montering
Jeg fant mye matnyttig hos Norgips. Legger opp lenken her for fremtidig referanse.
http://www.norgips.se/Montering
Klikk her for å svare