Hei

Holder på å renovere og skulle gjerne hatt en second opinion. Holder på å gipse hele rommet og vil vite hvordan jeg skal gjøre rundt den gamle åpne peisen som vi har revet ut. (Den var bygd ut fra murstocken)

Kan jeg gipse mot eksisterende vegg og over murstocken. Kanalen vil bli murt igjen før!

• Mur avdekket under renovering, med eksponerte murstein og en del av veggen delvis revet. Verktøy og murstøv på gulvet.
Er det varme eller fuktighet du bekymrer deg for?

nimhed nimhed skrev:
Er det varme eller fukt du bekymrer deg for?
Mest fukten. Blir ikke varmt mot denne delen av pipemuren, ved fyring i første etasje 🙂

Personlig hadde jeg nok valgt å pusse og sparkel over skorsteinen. Kartongen på gipsplatene er, etter min oppfatning, følsom for fukt.

Men det finnes jo gipsplater som ikke har kartongomslag. Kan du ikke ta en slik akkurat over skorsteinen?

nimhed nimhed skrev:
Personlig hadde jeg nok valgt å pusse og bredsparkle over skorsteinen. Kartongen på gipsplatene er, etter min mening, følsomme for fukt.

Men det finnes jo gipsplater som ikke har kartongomslag. Kan du ikke ta en sånn akkurat over skorsteinen?
Tenkte også bredsparkling, men er såpass mye tegl som var løs, så det vil kreves mye mørtel etc.

Tenker du våtromsplate eller utegips? 🙂

Trodde på våtromsplate 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.