Hei!
Er i gang med å sette gips på veggene i et soverom som holder på å renoveres,
Har kikket rundt litt på priser på gips hos forskjellige firmaer,
Byggmax har helt klart det billigste, men er det noen som har noen erfaring med den gipsen med kvalitet?
Er i gang med å sette gips på veggene i et soverom som holder på å renoveres,
Har kikket rundt litt på priser på gips hos forskjellige firmaer,
Byggmax har helt klart det billigste, men er det noen som har noen erfaring med den gipsen med kvalitet?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 2 705 innlegg
Brukt det når jeg bygget garasjen, eneste forskjellen jeg har merket mot de som koster det dobbelte er at pappen er tykkere så risikoen for at skruen går gjennom platen/pappen er mindre, men tar man det rolig når man skrur går det bra
Har kjøpt en masse forskjellige gips i ulike prisklasser etter hvert som jeg har renovert huset, og har egentlig bare funnet én type som jeg syntes var direkte dårlig. Og det var dyre Gyproc-plater fra min lokale XL... Nå tror jeg egentlig ikke at det er noe feil med Gyproc, men siden min lokale byggevarebutikk omsetter sånn omtrent en bunt gips i året via "selvplukk", rekker platene å bli ganske svampete når de ligger i kaldt lager (at de selger en lastebil med gips i uka i hele bunter til byggeplasser hjelper ikke meg som kjøper 5-10 plater av gangen). Fordelen med Byggmax og lignende er at de bare selger "selvplukk" og derfor omsetter platene raskt så de alltid er tørre og friske.
Nå har jeg for så vidt mest kjøpt 2700mm lange plater, og de tror jeg er av litt bedre type også på Byggmax, Bauhaus m.fl. De er i alle fall litt dyrere enn de der skikkelig billige platene. Men fortsatt mye billigere enn på XL.
Nå har jeg for så vidt mest kjøpt 2700mm lange plater, og de tror jeg er av litt bedre type også på Byggmax, Bauhaus m.fl. De er i alle fall litt dyrere enn de der skikkelig billige platene. Men fortsatt mye billigere enn på XL.
Klikk her for å svare