Hei
Hvilket er best? Har etterisolert yttervegger innvendig på vårt gamle hus. Hva er best å sette opp før tapetsering... gips eller spon?
Synes det er besværlig med gips når man skal sette opp noe på veggene.. hva synes dere?
Finnes det andre alternativer dog ingen svindyre.
Hilsen Lena
Ps takk også for alle svar og tips jeg har fått hittil på alle mulige og umulige spørsmål.
Hvilket er best? Har etterisolert yttervegger innvendig på vårt gamle hus. Hva er best å sette opp før tapetsering... gips eller spon?
Synes det er besværlig med gips når man skal sette opp noe på veggene.. hva synes dere?
Finnes det andre alternativer dog ingen svindyre.
Hilsen Lena
Ps takk også for alle svar og tips jeg har fått hittil på alle mulige og umulige spørsmål.
Om problemet med gipsen er at du ikke kan sette opp bilder med skrue eller spiker så finnes det spesielle skruer for det som heter gipsexpander for det formålet.
.
Sjekk ut denne siden og søk på gipsexpander. Det finnes to varianter.
Ellers anbefaler jeg også å sette OSB bak gipsen. Da trenger du ikke å styre så mye når du skal sette opp noe.
. Sjekk ut denne siden og søk på gipsexpander. Det finnes to varianter.
Ellers anbefaler jeg også å sette OSB bak gipsen. Da trenger du ikke å styre så mye når du skal sette opp noe.
Gips og osb/spon innenfor hvis lommeboka tillater det, ellers bare gips,
Jeg tilhører dem som ikke finner noen mangler på Byggmax gips og osb..
Ofte halve prisen sammenlignet med Woody eller Beijer som eks.
Derimot har jeg for meg at deres veggsparkel er tungslipt, eller er det Öb.s?
Stor prisforskjell på sparkel også, kan være verdt å prøve med en bøtte til å begynne med..
Jeg tilhører dem som ikke finner noen mangler på Byggmax gips og osb..
Ofte halve prisen sammenlignet med Woody eller Beijer som eks.
Derimot har jeg for meg at deres veggsparkel er tungslipt, eller er det Öb.s?
Stor prisforskjell på sparkel også, kan være verdt å prøve med en bøtte til å begynne med..
Kjøp sparkel fra Beckers, de har bra priser på K-rauta. Begynn med den grå boksen (Lett Grov) så sliper du av det og legger på den røde boksen (Lett håndsparkel). Pass på å sparkle bredt og bruk en giraff for slipingen. Jeg gjorde et innlegg om det for ikke så lenge siden her.

Lite forskjellige sparkel fra Beckers
Lite forskjellige sparkel fra Beckers
Klikk her for å svare