Hei

Vi har tatt ned gammel tapet helt inn til selve veggkonstruksjonen i vårt nyinnkjøpte skjærgårdshus. På denne konstruksjonen (som består av råe liggende planker) skal vi skru opp nye dekkplater. Men jeg er litt skeptisk mot gips nettopp fordi det er en risiko for at det blir for tett og dermed fører til konsekvensproblemer siden det gamle huset (bå 1924) muligens ikke kan puste ordentlig. Stemmer det? Er det - fra den synsvinkelen - bedre å sette opp Masonittplater eller er de også like tette?

Evig takknemlig for svar og deres råd!
 
Gips er ikke tett, likevel er det lett å arbeide med, billig, brannsikkert, lydisolerende, kan sparkles og males på og fremfor alt beveger det seg ikke ved temperatur- og luftfuktighetsforandringer slik som tre gjør.

Gips - Masonit 3-0
 
Glassklart altså?!

TAKK for raskt svar!
 
  • Liker
Viktor35
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.