Hei,

Jeg pleier å bruke gipsanker med tvang for å montere gardiner og skapsskinne i gipsveggen, og alle gangene har det fungert bra. Men da jeg ville montere et tørkestativ i vaskerommet, begynte det å glippe etter noen måneder på et fast punkt.
Vi har vev på gipsveggen og som du ser på bildet, sitter ikke ekspanderen fast. Alle gangene jeg har brukt ekspander på malt gipsvegg har det fungert, men ikke denne gangen.
Kan veven på gips være årsaken til at det ikke blir bra?
Hvordan kan jeg fikse det nå? Kan jeg fjerne ekspanderen og bruke en ny ekspander på samme punkt?
Eller har gipsen allerede gått i stykker, og jeg kan ikke bruke det samme faste punktet lenger?

• Metallekspander som sitter løst i en vegg med en teksturert overflate, muligens på grunn av et problem med veggen eller materialet.
Jeg gjetter på at du har brukt en gipsekspander for tykkere vegger enn du har.

• Liker
fered
  • Laddar…
F fered skrev:
kan jag ta bort expander och använder en ny expander på samma punkt?
Du kan prøve å forsiktig bore så ytterdelen løsner og det går an å trykke inn resten av expanderen. Deretter stoppe i en ny gipsexpander, men sørg for at den er for enkelgips, om du har det.

• Liker
fered
  • Laddar…
Man trenger ikke bore, ta tak i kanten med en sideavbiter, og bøy lett, er laget for at kanten skal slippe lett, trykk inn røret som blir igjen.

• Liker
spirou197 og 2 andre
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jeg gjetter på at du har brukt en gipsekspander for tykkere vegger enn du har.
jeg vet at det finnes enkel gips og dobbel gips varianter, om det er den du mente? jeg brukte enkel gips variant og det hadde fungert tidligere i vår stue og alle soverommene som vi har, her i vaskerommet en festepunkt ble ikke så bra jeg tenkte kanskje gjøre om den og se hvordan det blir

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Man trenger ikke å bore, ta tak i kanten med en sideavbiter, og bøy lett, er laget for at kanten skal slippe lett, trykk inn røret som blir igjen.
Jeg så en video på youtube som en fyr tok ut den med hjelp av en hammer, altså skrudde skruen litt og hamret så den ble løs.
Det fungerte for meg også, nå har jeg prøvd å sparkle i hullene for å ha bedre grep.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.