Hei,
Jeg pleier å bruke gipsanker med tvang for å montere gardiner og skapsskinne i gipsveggen, og alle gangene har det fungert bra. Men da jeg ville montere et tørkestativ i vaskerommet, begynte det å glippe etter noen måneder på et fast punkt.
Vi har vev på gipsveggen og som du ser på bildet, sitter ikke ekspanderen fast. Alle gangene jeg har brukt ekspander på malt gipsvegg har det fungert, men ikke denne gangen.
Kan veven på gips være årsaken til at det ikke blir bra?
Hvordan kan jeg fikse det nå? Kan jeg fjerne ekspanderen og bruke en ny ekspander på samme punkt?
Eller har gipsen allerede gått i stykker, og jeg kan ikke bruke det samme faste punktet lenger?
Jeg pleier å bruke gipsanker med tvang for å montere gardiner og skapsskinne i gipsveggen, og alle gangene har det fungert bra. Men da jeg ville montere et tørkestativ i vaskerommet, begynte det å glippe etter noen måneder på et fast punkt.
Vi har vev på gipsveggen og som du ser på bildet, sitter ikke ekspanderen fast. Alle gangene jeg har brukt ekspander på malt gipsvegg har det fungert, men ikke denne gangen.
Kan veven på gips være årsaken til at det ikke blir bra?
Hvordan kan jeg fikse det nå? Kan jeg fjerne ekspanderen og bruke en ny ekspander på samme punkt?
Eller har gipsen allerede gått i stykker, og jeg kan ikke bruke det samme faste punktet lenger?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 757 innlegg
Jeg gjetter på at du har brukt en gipsekspander for tykkere vegger enn du har.
Elektronikkentusiast
· skåne
· 712 innlegg
Man trenger ikke bore, ta tak i kanten med en sideavbiter, og bøy lett, er laget for at kanten skal slippe lett, trykk inn røret som blir igjen.
jeg vet at det finnes enkel gips og dobbel gips varianter, om det er den du mente? jeg brukte enkel gips variant og det hadde fungert tidligere i vår stue og alle soverommene som vi har, her i vaskerommet en festepunkt ble ikke så bra jeg tenkte kanskje gjøre om den og se hvordan det blir13th Marine skrev:
Jeg så en video på youtube som en fyr tok ut den med hjelp av en hammer, altså skrudde skruen litt og hamret så den ble løs.kenneth5828 skrev:
Det fungerte for meg også, nå har jeg prøvd å sparkle i hullene for å ha bedre grep.
Klikk her for å svare