Hvordan gjør man her for å få det pent?
Det er et rom i en garasje med ytterdør.
Gips mot betongveggen er vel sokkel som gjelder.
Hvordan gjør man med den andre siden der gipsen ikke går helt ned?
Hvordan gjør man med nedre delen av døren? Rundt døren blir det foring og lister som man gjør rundt vinduer?
Hvordan gjør man her for å få det pent?
Det er et rom i en garasje med ytterdør.
Gips mot betongveggen er vel sokkel som gjelder.
Hvordan gjør man med den andre siden der gipsen ikke går hele veien ned?
Hvordan gjør man med nedre delen av døren? Rundt døren blir det smyg og listverk som man gjør rundt vinduer?
Takk.
[bilde]
[bilde]
[bilde]
En sokkel dekker det der. Eventuelt må du legge noen distanser slik at sokkelen har noe å støtte seg mot. I min garasje er det planker som sokkel
Enten gjør du som du beskriver rundt vinduer. Eller så kler du også siden med gips. Men gips er jo mer ømfintlig, så smyg og listverk tåler flere støt.
En sokkel dekker det der. Eventuelt så får du legge noen distanser sånn at sokkelen tar imot av noe. I garasjen min er det bord som sokkel
Enten gjør du som du beskriver rundt vinduet. Eller så kler du også siden med gips. Men gips er jo mer ømtålig, så karmlister tåler mer støt
Takk.
Ikke bare gips, men også MDF vil bli utsatt der, høyt trafikkert dør.
Jeg tror jeg kjører på med hvitmalt pløyd og spikrer fast greiene der som karmlist. Så en sokkel mellom gulvet og bunnkarmlisten.
Men hvordan gjør man med mellomrommet mellom gips og gulv i bilde 1?
Ikke bare gips, men også MDF vil få juling der, sterkt trafikkert dør.
Jeg tror jeg går for hvitmalt glattkant og spikrer driten der som gerikt. Deretter en sokkel mellom gulvet og bunnen av gerikten.
Men hvordan gjør man med mellomrommet mellom gips og gulv i bilde 1?
Har 90mm plank som sokkel i mitt garasje
Ellers går det jo å løse med vanlig sokkel så lenge du legger distanser bak slik at sokkelen har noe å ligge mot. Sørg for å tette rommet utenfra, ellers finnes det risiko for musestrøk der bak
Hvorfor bygger man på denne måten til å begynne med? Hvorfor finnes det 6,5 cm avstand mellom veggen og betonggulvet?
Ja godt spørsmål. Gipsen skal jo ikke ligge mot betongplaten ivf. Trodde det var du som hadde bygget slik, så jeg tenkte ikke å spørre hvorfor du hadde gjort sånn
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.