Hei, jeg lurer på om noen har gjort et lignende prosjekt i form av å omgjøre en halvkald katteloft til et garderobe ved å åpne opp mellomveggen?

Det jeg har gjort er å rive en vegg (ingen større bjelker ble funnet inni den). Deretter satt opp en ramme på 70mm (eksisterende veggisolasjon er 80mm), fylt med isolasjon og deretter en dampsperre. Til saken hører at huset mangler dampsperre ellers, men jeg har tenkt å komplettere med dampsperre i andre etasje sitt innertak. Planen nå er å fortsette med mdf-plater og åpne opp ventilhullet som var på katteloftens gavl (havner da midt i garderoben).
Noen som har lykkes med et lignende prosjekt? Og kanskje har noen tips midt i prosjektet?
Halvkald kattvind med tapetmønstret vegg og treparkett, del av renoveringsprosjekt for å bli en garderobe. Åpen vegg i loftsrom, viser innvendig blå vegg med luftventil, del av byggeprosjekt for å gjøre om kattvind til garderobe. Verktøy på hylle til venstre. Konstruksjon av en garderobe på tidligere kattvind, med verktøy og isolerte vegger i blått synlig. Trekonstruksjon forsterket med ångspärr. Et halvgjort ombyggingsprosjekt viser en åpnet vegg med treverk, isolasjon og dampsperre, med ubehandlet tregulv foran. En skrutrekker ligger også synlig. Under oppussing med plastfolie og ny ramme i en halvkald kattvind, forvandlet til isolert garderobeplass.

• Liker
Cala og 2 andre
  • Laddar…
Sakte men sikkert går det fremover, med litt måltak på gipsplatene (men det skal uansett gjemmes bak en renoveringstapet). Også nytt gipstak ble det.

• Byggeområde med gipsskiver for en innebygget hylle, delvis ferdig, med ny tapet over. Parkettgulv foran og nye gipsplater på veggene.
  • Nytt gipstak installert, delvis ferdig med noe ujevnheter. Veggene venter på renoveringstapet. Synlig del av rommet med skråtak.
Og så ble det klart, eller for øyeblikket. På sikt skal det nok inn en form for dør til garderoben og taklister. Taklampeuttak inkl. jordet kabel får elektrikeren ordne.

• Rom med rosa vegger, en rund hvit sprinkelseng med en baldakin og kosedyr inni, samt ledninger fra et uferdig lampeuttak i taket.
  • Garderobe med åpen hylle, gardin av klær, kurver med tekstiler og et babyrede på tregulv. Mangler dør og taklister.
Litt flere bilder før det ble ferdig

• Innebygd skap under konstruksjon med klesstang og skuffer, stående mot uferdig vegg, på treparkettgulv.
  • Innebygd skap under bygging med uferdig ramme og treskjulte gulv.
  • Byggeplass med halvferdig skap under skråtak, verktøy og malerutstyr rundt.
  • Liker
namnbyte
  • Laddar…
Nå var jo dette en stund siden, men jeg prøver!
Jeg tenkte å gjøre akkurat det samme, bare i en noe større kattvist. Så stor at jeg (1) kun har tenkt å bruke halve rommet, (2) man vil kunne ta 1-2 skritt inn i kattvisten (gulv kan eventuelt trenge å forsterkes).

Har du noen tips og lærdommer fra ditt bygge?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.