Trenger å kappe en bit fra en vinduskarm for å få plass til en loftseng. Vil tro den er fra ~70-tallet da leiligheten ble renovert.
Den har en form for hvit laminat/finér på oversiden og kanter. Under er det en slags hard brunaktig overflate. Inni ser det ut til å være noe trefiber, typ spon? Kan det være asbest i disse harde materialene?

Et av bildene viser en lik i et annet rom der laminatet på kortsiden har løsnet.

Neste spørsmål er hvordan man enklest med stikksag sager uten at kantene fliser seg? Teipe med maskeringstape og sage så laminatet er under?

• Fugene mellom to overflater på en eldre laminert vinduskarm med brune og hvite lag, viser flassende kanter.
  • Brunaktig overflate av en fönsterbräda med svarte linjer for kapping.
  • Førestiller kanten av en fönsterbenk med hvitt laminat og brun underside, holdt i en hånd. Laminatet er skadet og løsner noen steder.
  • Hvit laminert fönsterbräda med synlig sponplatekjerne, plassert mot en vegg. En elektrisk ledning og en støtteenhet er synlige på toppen.
Ufarlig

F fribygg skrev:
Ufarlig
Takk!

Med stikksag får du ingen rette snitt. Nesten ikke engang om du sager med sideanhåll.
Bruk håndsag.

• Liker
Claes Sörmland og 1 annen
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Med stikksag får du ikke rette snitt. Knapt nok hvis du sager med sideanlegg.
Bruk håndsag.
Fliser det seg ikke mer med en håndsag?

Synes jeg ikke. Hold en flat vinkel.

T Thomas_Blekinge skrev:
Synes jeg ikke. Hold en flat vinkel.
Takk! Jeg prøver.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.