Hei! Vi bor i et hus bygget i 1943. I kjelleren finnes det en gammel sluk som ikke brukes. Fra begynnelsen av var den sannsynligvis der fordi kjelleren hadde en dør/inngang direkte fra hagen, og sluken skulle samle opp eventuelt regnvann som kunne presses inn under døren. Døren er for lengst murt igjen. Problemet nå er at med de ekstremværene som har vært, presses regnvann opp fra sluken så snart overvannet utenfor stiger. Det ble drenert for 10 år siden, og ingen andre avløp i kjelleren er et problem, men denne sluken ser ut til å være direkte koblet til steinkisten utenfor og vil rett og slett jevne ut vannstanden når den stiger utenfor huset.
Jeg tror den er i støpejern og virker å ha 3 hull som vannet siver inn igjennom.
Hvordan kan vi på enklest og sikrest måte støpe igjen denne sluken?