Tenkte at jeg kan fylle ut hele sprekken med den sparkelen. Etter at jeg hadde blandet ferdig en liten del av den for å teste hvordan det er å arbeide med materialet. Jeg hadde vanskelig å trykke inn materialet inn på dypet i sprekken, hva kan jeg gjøre bedre for å trykke inn materialet inn på dypet?
Jeg har oppdaget en sprekk i et soverom i huset mitt som skal renoveres.
[bilde] [bilde]
Bak denne veggen finnes det en stue og den har også sprekker i veggkanten.
[bilde] [bilde]
Det er en sprekk/hull igjennom slik at man kan se litt inn i det andre rommet igjennom.
Kjøpte denne [lenke]
Tenkte at jeg kan fylle hele sprekken med den sparkelen. Etter at jeg hadde blandet ferdig en liten del av den for å teste hvordan det er å arbeide med materialet. Jeg hadde vanskeligheter med å trykke materialet inn på dypet i sprekken, hva kan jeg gjøre bedre for å trykke materialet inn på dypet?
Skal man bruke noe annet for å utbedre dette?
Alle tips tilrådes
Du er på riktig vei, bruk det produktet. Det er trangt å komme imellom, har du en liten smørkniv så kanskje det hjelper litt. Alternativt kan man kjøpe sparkel på tube og presse inn produktet.
Sjekket noen videoer på Youtube og der fylte noen et skumlignende materiale inn på dybden før de sparklet med lignende materiale. Det der skumlignende materialet er det for isolering? Eller kan jeg prøve å trykke inn bare denne sparkelen så dypt som mulig.
Kikket på noen videoer på Youtube og der fylte noen et skumlignende materiale inn på dypet før de deretter sparklet med lignende materiale. Det der skumlignende materialet, er det for isolasjon? Eller kan jeg forsøke å presse inn denne sparkelen så dypt som mulig.
Okei, testet litt fra soverommet og da var det veldig vanskelig å trykke inn materialet. Tror jeg klarte å trykke inn ca 1,5-2 cm. Det er ikke så lett å jobbe fra soverommet med vannledningene i veien. Men er det typ bare å trykke i materialet med en bredsparkel? Tenkte at det kanskje er lettere å trykke inn materialet fra allrommet.
Hvilken sparkel på tube ville du anbefale for sånt?
Okei, testet litt fra soverommet og da var det veldig vanskelig å presse inn materialet. Tror jeg klarte å presse inn ca 1,5-2 cm. Det er ikke så lett å jobbe fra soverommet med vannledningene i veien. Men er det typisk bare å presse i materialet med en bredsparkel? Tenkte at det kanskje er lettere å presse inn materialet fra stuen.
Hvilken sparkel på tube ville du anbefale for sånt?
Et helt ok produkt. Man trenger ikke blande eller noe bare presse inn så la tørke. Avhengig av hvor stor sprekken er kan det selvsagt gå med flere tuber.
Vh Alexander
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.