Hadde noen spørsmål om reparasjoner i betongvegger, legger ved noen bilder så dere kan se, den lille sprekken er rett over en dør og den større er der 2 vegger møtes. Har søkt på google men tenkte likevel å rådføre meg hvis noen har gjort de samme reparasjonene med godt resultat.
Til den lille sprekken tenkte jeg eventuelt å slipe opp 5 cm bredt og deretter sparkle fast en glassfiberremse før jeg bredsparkler veggen så den ikke buler ut. Er dette en god idé eller bør jeg rett og slett fylle sprekken med latexfugemasse i stedet for å unngå at de oppstår igjen?
Til den større tenkte jeg å trykke inn en bakstøttelist og deretter fylle med gipsmørtel for så å bredsparkle også denne veggen. Bør jeg ha en glassfiberremse her også eller tror dere det vil holde seg?
Veggene vil bli malt etter bredsparklingen kan tillegges.
Takk for råd om hvordan dette bør gjøres på best mulig måte.
Som sagt, sparkel igjen, og mal.
Rører betongen seg, så finnes det ingen overflatebehandling i verden som holder.
Microliten vil sannsynligvis bli rynkete hele veien da.
Lurer også på hvordan jeg skal gjøre med ytterhjørnet ved den store glipen, pleier man å sette et hjørnebeskyttelse eller holder det å bare sparkle? Tenkte spesielt når det har falt bort en del hvorav det kan være vanskelig å få til den skarpe 90 vinkelen igjen. Og i så fall er det papir/stål/pvc eller hva gjelder?
Det oppnår man med en rett planke som skrus fast i lodd i hjørnet. Så pusser man. Hjørnebeskyttelse kan man ha, men det er nok uvanlig på betong (eller er det lettbetong?).
Funker fint med sheeetrock hjørner om man ikke er så erfaren med sparkling.
Er litt skeptisk til disse plast hjørnene som man vanner. Har sett for mange bygg der de løsner.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.