Hmm, på tide å tenke på det nå
Jeg pleier å bruke flislim (Casco multifix premium) til enklere reparasjonsarbeid i betong. Det finnes annet lim, og dette er sikkert blant de dyrere, men det er veldig lett å jobbe med i motsetning til mange andre. Jeg begikk feilen å kjøpe Biltemas lim, og selv om det fungerte for formålet, ville jeg ikke bruke det som reparasjonsmasse siden det var mindre som en masse og mer som en halvflytende, grynete grøt. Sparkel synker alltid, produsentene får si hva de vil, men slik er det, og lim synker ikke. Er man på og jevner til etter maks en dag, har ikke limet rukket å herde så mye og er behandlingsbart med f.eks. "grønn svamp" (eller til og med en fuktig klut) om det bare er søl utenfor kanter som skal fjernes, eller malingsskrape om man vil jevne til noe større. Om man ønsker en enda bedre overflate, kan man alltid sparkle den siste millimeteren med vanlig sparkel. Er overflaten likevel betong, gir kanskje sparkelen en for fin overflate, så limet matcher kanskje betongen bedre.
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Casco Husfix har jeg brukt. 
ullberg
Verktøyentusiast
· Stockholm
· 4 026 innlegg
ullberg
Verktøyentusiast
- Stockholm
- 4.026 innlegg
Jeg har brukt både gipsbruk og husfix - synes begge fungerer bra siden de ikke krymper (eller i det minste veldig lite).
husfix er veldig hardt, noe som (vel?) er bra - så lenge man ikke fyller for mye, da er det omvendt virkelig slitsomt å slipe ned... gipsbruk er lettere å håndtere i herdet tilstand, og personlig synes jeg ikke det gjør så mye at det er mykere (sjelden jeg prøver å sette en skrutrekker eller kniv i ferdige veggen)...
/U
husfix er veldig hardt, noe som (vel?) er bra - så lenge man ikke fyller for mye, da er det omvendt virkelig slitsomt å slipe ned... gipsbruk er lettere å håndtere i herdet tilstand, og personlig synes jeg ikke det gjør så mye at det er mykere (sjelden jeg prøver å sette en skrutrekker eller kniv i ferdige veggen)...
/U
Klikk her for å svare