Jeg fjernet restene av to stålrør for oljepåfylling i fyrrommet og i forbindelse med det smuldret all gammel betong/cement(?) som fantes rundt rørene opp, så nå har jeg et rektangulært hull på omtrent 30x15 cm og med kanskje 30 cm dybde.

Rektangulært hull i en vegg, ca. 30x15 cm, med utsikt til gress utenfor. Betongen rundt hullet er delvis nedbrutt.

Hva er den beste måten å fylle det igjen på? Skal jeg fylle det fullt med betong på en gang, eller ta det i flere lag og la det tørke mellom? Skal betongen forsterkes med f.eks. et stålnett?

Enklest og best er nok om du fikser en bit Leca-stein og murer / pusser fast med B-mørtel.

//AA

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Riktig bra idé. Fugeskum og så puss. Perfekt, da kan jeg få det tett med en gang og ta finpussen når det er tid.

Takk for tipset og et raskt svar!

Ja du kan jo også kjøre på med fugeskum, men jeg hadde ikke så stort hull som du. ;)

//AA

K
Veggen går i samme retning som "takstolene, så den bærer altså hva jeg forstår bare den øvre etasjen med 3 soverom og et bad."

Jaså, bare det lille..

F
K Kortling skrev:
Væggen går i samme retning som "takstolene, så den bærer altså, hva jeg forstår, bare den øvre etasjen med 3 soverom og et bad."

Å, bare det lille..
Tror du scrollet litt for langt før du skrev svaret. ;)
Du kom inn på neste tråd.

Støpe igjen med expanderbruk?

Hei,
Jeg har fjernet oljetank samt tilhørende rør, det fantes ventilasjon i fasaden nederst i samme hull som oljerørene, skal jeg sette inn en ny ventil samt sette betong rundt, tror det er bra å ha fortsatt ventilasjon da jeg planlegger å lage et verktøyrom/verksted. Rommet 4x4m der kjelen har stått har litt sprekker i betongen, tenkte å bruke Husrep og deretter male med Silikatmaling fra Nordsjö, er det riktig måte?

• Liker
saiter
  • Laddar…
Om noen har lignende tanker kan jeg meddele at fugeskum med puss på overflaten har holdt i to år uten noen problemer.

• Liker
Steven Gerrard og 2 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.