Oppdaget at vann har rent inn og skadet råsponten på entrétaket.
Det har ikke lekket gjennom taket så vidt jeg kan se, men har antagelig rent inn fra siden eller ovenfra gjennom en glippe i fasaden som burde vært fuget igjen.
Det kjedelige er at det er en balkong med falsed blikkplatetak over entrétaket, så det er ikke så morsomt/lett å komme til fra oversiden.
Ikke så lett fra undersiden heller, som man kan se på bildene.
Min tanke er å fjerne noen fasadebord + vindskien og fjerne den dårlige delen av råsponten for å erstatte kun den dårlige delen.
Tror dere at det er en god idé? Hvordan ville dere ha gjort det?
Her nedenfor ser man den fuktskadede sponten, pilen viser den dårlige delen jeg har tenkt å fjerne.
Skal ta bort vindskiet + fasadebordene så jeg kommer bedre til eventuelt.
Fugekladden er bare der midlertidig for å forhindre at det renner inn mer vann
Hvorfor ikke la det være åpent til du vet hvor vannet tar seg inn? Å tette er jo bra men det kan jo like gjerne bli sånn at det fortsetter å renne inn vann og så er skallet så tett at det istedenfor ødelegger noe inne i veggen på sikt.
Enig i at det ikke er bra å tette hvis man ikke vet hvor det lekker inn.
Nå er jeg ganske sikker på at det har lekket inn på to steder.
Første stedet er der skinnen til gjerdet sitter ved veggen, det var et stort mellomrom der jeg har lagt fugestrengen, vannet tok seg inn mellom metall og fasadebord der før.
Andre stedet er takplaten rett ved fasaden, hadde klippet/bøyd så det rant mot fasade i stedet for ned i rennene.
Men helt sikker kan man jo ikke være, derfor vurderer jeg å fjerne fasadebordet og vindskien slik at jeg ser mer hvordan det ser ut...
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.