Hei

oppdaget i dag at tapeten under samtlige vinduer på 2 sider av huset var våt, og når jeg trykket så var det mykt. Rev bort tretexen og fant en hel del vann og mørke partier, se bilder.

Hva gjør jeg nå?
Bort med alt vått og på med kupévarmer?

Som dere ser på bildene er det i hjørnene på vinduene som er gamle.
Vil ikke ha inn mer vann, men kan ikke helt finne hvor det kommer inn.

Både vinduer og fasade skal byttes til våren, kan jeg ta en fugemasse rundt hele vinduet og tette igjen?
hvordan det ser ut og om vinduene blir ødelagt og ikke kan åpnes er likegyldig. De skal jo uansett byttes. Vil bare få tett til våren.
Presenning funker ikke da det er høyt oppe og blåser jevnt.

Det er eternittfasade og trevinduer, blikkbeslag.
Alle forslag er jeg takknemlig for!

Hvor er bildene?

Prøv å laste bildene igjen...

Muggsopp eller fuktskade på trepanel ved gulv, med flassing maling og ødelagt materiale. Potensiell vannskade i byggkonstruksjon.

• Veggmaterielle viser råteskade og isolasjon rundt et vindu eller vinduskarm med mørkt treverk og en del uferdig konstruksjon.
  • Vannskadet vegg med mugg og verktøy liggende på gulvet.
Nå da?

Så du skrev at dette er høyt oppe, men hvordan ser det ut på utsiden akkurat der du har funnet dette??

Det bildene viser er resultatet av lekkasjen, dette er ingen fersk lekkasje men har pågått en tid.

For å få stopp på lekkasje og gi et råd er det bilder fra utsiden som er det beste

Burde ikke anticimex sagt noe ved inspeksjonen for 2 måneder siden?

• Rødt vinduskarm med sikkerhetsalarmmerke ved siden av et hull.
  • Vannlekkasje i vinduskarm med synlige dråper og fuktskader.
  • Utvendig vinduskarm med mulig fukt- eller skademerker, sett fra en bygningsfasade om natten.
Har Anticimex gjort en befaring i forbindelse med overdragelse/kjøp av eiendommen?

De har dårlig rykte her på forumet, du kan søke på ulike tråder.

Du kan muligens reklamere befaringen, men det avhenger mye av hvilken type befaring det gjelder og hva som står i befaringensprotokollen.

Ser ut som du har en sprukket eternitt-plate, trolig at du har skurken i dramaet der... (siste bilde) Eller er det en gren?

MSjöström skrev:
Ser ut som du har en sprukken eternit-plate, trolig at du har skurken i dramat der... (siste bilde) Eller er det en gren?
Det er en gren.

Ser jo vått ut i skjøten mellom blekket og selve smygen. Ser likt ut på alle vinduer.

MSjöström skrev:
Ser ut som du har en sprukken eternit-plate, trolig at du har skurken i dramaet der... (siste bildet) Eller er det en gren?
Tror du det? Jeg synes å se at det er på venstre side som den største lekkasjen er på innsiden? det bør være på utsidens høyre side?

Den sprukne eternittplaten sitter på utsidens venstreside?

roland53 skrev:
Har Anticimex gjort en inspeksjon i forbindelse med overdragelse/kjøp av eiendommen?

De har dårlig rykte her på forumet, du kan søke på ulike tråder.

Du kan muligens reklamere på inspeksjonen, men det avhenger mye av hvilken type inspeksjon det gjelder og hva som står i inspeksjonsprotokollen.
Ja, vi kjøpte huset i november.
Selgeren hadde gjort en inspeksjon med anticimex som vi fikk innsyn i gjennom en protokollkopi samt telefonoversikt med inspeksjonsmannen.

Han sa for så vidt at vinduene trengte å males innen kort tid, men ingenting annet.

Tillegg - ser ut som det er svart under platen på bilde 2, er det en skygge eller er det råttent der?
Stiller samme spørsmål som Roland53 - hvordan ser besiktigelsen ut?

• Liker
jensjeremies
  • Laddar…
roland53 skrev:
Tror du det? Jeg synes å se at det er på venstre side som største lekkasjen er på innsiden? det bør være på utsidens høyre side?

Den sprukne eternittplaten sitter på utsidens venstreside?
Vinduet på bildet er ikke det samme som på de første bildene, første bildene er på 3. etasje så kunne ikke ta bilde. Ser dog likt ut der. Eternittplaten er det ikke noe feil med. Er en gren som synes

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.