Hei
oppdaget i dag at tapeten under samtlige vinduer på 2 sider av huset var våt, og når jeg trykket så var det mykt. Rev bort tretexen og fant en hel del vann og mørke partier, se bilder.
Hva gjør jeg nå?
Bort med alt vått og på med kupévarmer?
Som dere ser på bildene er det i hjørnene på vinduene som er gamle.
Vil ikke ha inn mer vann, men kan ikke helt finne hvor det kommer inn.
Både vinduer og fasade skal byttes til våren, kan jeg ta en fugemasse rundt hele vinduet og tette igjen?
hvordan det ser ut og om vinduene blir ødelagt og ikke kan åpnes er likegyldig. De skal jo uansett byttes. Vil bare få tett til våren.
Presenning funker ikke da det er høyt oppe og blåser jevnt.
Det er eternittfasade og trevinduer, blikkbeslag.
Alle forslag er jeg takknemlig for!
oppdaget i dag at tapeten under samtlige vinduer på 2 sider av huset var våt, og når jeg trykket så var det mykt. Rev bort tretexen og fant en hel del vann og mørke partier, se bilder.
Hva gjør jeg nå?
Bort med alt vått og på med kupévarmer?
Som dere ser på bildene er det i hjørnene på vinduene som er gamle.
Vil ikke ha inn mer vann, men kan ikke helt finne hvor det kommer inn.
Både vinduer og fasade skal byttes til våren, kan jeg ta en fugemasse rundt hele vinduet og tette igjen?
hvordan det ser ut og om vinduene blir ødelagt og ikke kan åpnes er likegyldig. De skal jo uansett byttes. Vil bare få tett til våren.
Presenning funker ikke da det er høyt oppe og blåser jevnt.
Det er eternittfasade og trevinduer, blikkbeslag.
Alle forslag er jeg takknemlig for!
Har Anticimex gjort en befaring i forbindelse med overdragelse/kjøp av eiendommen?
De har dårlig rykte her på forumet, du kan søke på ulike tråder.
Du kan muligens reklamere befaringen, men det avhenger mye av hvilken type befaring det gjelder og hva som står i befaringensprotokollen.
De har dårlig rykte her på forumet, du kan søke på ulike tråder.
Du kan muligens reklamere befaringen, men det avhenger mye av hvilken type befaring det gjelder og hva som står i befaringensprotokollen.
Tror du det? Jeg synes å se at det er på venstre side som den største lekkasjen er på innsiden? det bør være på utsidens høyre side?MSjöström skrev:
Den sprukne eternittplaten sitter på utsidens venstreside?
Ja, vi kjøpte huset i november.roland53 skrev:
Selgeren hadde gjort en inspeksjon med anticimex som vi fikk innsyn i gjennom en protokollkopi samt telefonoversikt med inspeksjonsmannen.
Han sa for så vidt at vinduene trengte å males innen kort tid, men ingenting annet.
Vinduet på bildet er ikke det samme som på de første bildene, første bildene er på 3. etasje så kunne ikke ta bilde. Ser dog likt ut der. Eternittplaten er det ikke noe feil med. Er en gren som synesroland53 skrev: