P
Har begynt å renovere et rom da jeg oppdaget at jeg hadde fukt i et hjørne. Trodde først det var grunnmuren eller drenering, men lokaliserte det til en balkongdør.

Det er ikke veldig fuktig, men det er en viss lukt. Mitt spørsmål er hvordan jeg bør gå frem nå. Balkongdøren skal selvfølgelig byttes ut. Men hvordan håndterer jeg fukten? Må det tørke først? Bare bytte ut og utbedre problemene, og deretter la det tørke?

Tips?

• Fukt- og råteskader ved bunnen av en balkongdør med synlige skader på treverket og maling som flasser av. Vegetasjon vokser nær området.
  • Fuktig hjørne ved balkongdør med skadet tre- og veggpanel, viser tegn på fuktinntrengning og mugg. Lakkert tregulv i forgrunnen.
  • Vegg i et hjørne med fuktskader, avskallet maling, og fuktmerker på en treparkett.
Hva er det under plastmatten?

Sjekk også nøye at vannet kan renne av fra betongklossen under terskelbeslaget. Betongklossen ser mistenkelig flat ut, og da er det risiko for at vannet renner under platen inn i fasaden.

P
Stefan: Betong, så det er rolig.

Mexitegel: Jeg tror det jeg også, må løsne helt og tette med noe.

Nei, nei ikke bare tette. Du må sikre at vannet kan renne ut. Det enkleste er antagelig å pusse dit et lite fall og heve terrassedøren 1-2 cm. Om det ikke går så må du pigge bort en liten del og pusse.

• Liker
Anonymiserad 134940
  • Laddar…
P
Jeg var uklar! Tanken er å rydde ut alt og gjøre om inklusiv nytt fall i slike tilfeller.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.