Overgangslisten mellom parkettgulvet og laminatgulvet satt løs og var også skjev helt siden jeg flyttet inn. Så i dag tok jeg den løs og skrapte bort fugemasse? som satt løs under listen. De har en eller annen hard gul/brun masse ved skjøten se bilder, men også hvit fuge (hvite flekker, se bilde nedenfor) under selve listen for å feste den der.

Overgangslist fjernet fra gulvet, rester av gulbrun og hvit fugemasse synlig. To typer gulv møtes, parkett og laminat. Løst materiale rengjort.
Her nedenfor har jeg rengjort alt som satt løst.
Overgangslisten mellom parkett og laminat er fjernet. Gul/brun masse vises langs kanten, og løs hvit fugemasse kan sees under listen.
Overgang mellom parkett og laminatgulv med gul/brun masse og hvit fuge synlig. Listen er fjernet for rengjøring og klargjøring for ny fuge.

Mitt spørsmål er, hvilken fuge trenger jeg for å sette på for å tette overgangen, men også hvilken fuge for å lime fast selve overgangslisten.

Løste du det?
H hoggy32 skrev:
Overgangslisten mellom parkettgulvet og laminatgulvet satt løs og var også skjev helt siden jeg flyttet inn. Så i dag tok jeg løs den og skrapte bort fugemasse? som satt løs under listen. De har noe hard gul/brun masse ved skjøten se bilder, men også hvit fug (hvite klikk, se bilde nedenfor) under selve listen for at den skal festes der.

[bilde]
Her nedenfor rengjorde jeg alt som satt løst.
[bilde]
[bilde]

Mitt spørsmål er, hva for fuge er det som jeg trenger for å sette på plass for å tette overgangen, men også hvilken fuge for å lime fast selve overgangslisten.

BirgitS
De overgangslistene som jeg har og har hatt har sittet med en slags tykk dobbeltsidig tape.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.