Hei!
Har revet et baderom, var våtromsmatte, gips, noen slags plate så plast, isolasjon og deretter en plate igjen.
Tok akkurat bort isolasjonen da jeg skal regle om til cc30, da merker jeg at det er frost mellom ytterste plate og isolasjonen. Skal det være slik? Baderommet har stått med lukket dør og det er 10 minus ute. Har et mexiteglhus.
Har revet et baderom, var våtromsmatte, gips, noen slags plate så plast, isolasjon og deretter en plate igjen.
Tok akkurat bort isolasjonen da jeg skal regle om til cc30, da merker jeg at det er frost mellom ytterste plate og isolasjonen. Skal det være slik? Baderommet har stått med lukket dør og det er 10 minus ute. Har et mexiteglhus.
Med minusgrader ute og fuktig inneluft inne, kondenserer inneluften gjerne på den kalde overflaten, og hvis det er minusgrader, blir det is. At døren til badet har vært stengt spiller ikke spesielt stor rolle. Vannmolekylene tar seg gjennom betydelig smalere sprekker i henhold til en av termodynamikkens lover.
Bør vel ha luftfuktighet 30-40rf på badet, det er det i øvrige huset i alle fall.magnu skrev:Med minusgrader ute og fuktig inneluft inne, kondenserer inneluften gjerne på den kalde overflaten og hvis det er minusgrader, blir det is. At døren til badet har vært lukket spiller ikke spesielt stor rolle. Vannmolekylene tar seg gjennom betydelig smalere sprekker ifølge en av termodynamikkens lover.
Jeg trenger ikke være bekymret med andre ord, bare trykke på plass isolasjonen igjen og sette på flyfa platene - våtromsgips.
Klikk her for å svare