Har et hus som er laget av lettbetong, jeg skulle gjerne hatt balkong på den ene delen av karnappet, karnappet bygger ut 1,2 så jeg vil ha en balkong som er 1,2m dyp og så følger fasaden som er 3m bred. Men jeg vil helst ikke bygge balkongen med søyler og lurer på om det finnes en måte jeg kan bygge balkongen på for å slippe søyler da bygningsmyndighetene sannsynligvis ikke vil tillate søyler siden jeg har brukt opp hele min grunnflate. Det blå vil jeg gjøre om til balkong.

• Diagram av hus med et blått område markert for planlagt balkong uten søyler, som strekker seg over et karnapp på 1,2 m dybde.
Sett søylene ved siden av veggen og balkongen som en konsoll. Det finnes ferdige konsepter.
Mange utleieboliger monterer til balkonger i ettertid da det ikke tar opp markareal.

L lnvinzible skrev:
lurer på om det finnes noen måte jeg kan bygge balkongen på for å slippe søyler da byggesakskontoret sannsynligvis ikke vil tillate søyler siden jeg har brukt hele min BYA.

Er du sikker på at den ikke regnes inn i bebygd areal bare fordi den mangler søyler?

L Leif i Skåne skrev:
Sett pilarene inntil veggen og balkongen som en konsoll. Det finnes ferdige konsepter.
Mange utleiehus monterer til balkonger i etterkant da det ikke tar markareal.
Jeg vil unngå pilarer frem til, langs med fasaden kan jeg legge men ellers må den va fritt hengende.

L lnvinzible skrev:
Jeg vil unngå søyler foran, langs med fasaden kan jeg legge men ellers må det bli frihengende
Ja det er det jeg mener. Man setter 2 VKR rør typ 120x50 boltet mot veggen med en skråstøtte som balkongen henger i.
Se rundt for eksempel på eldre leiehus.

• Liker
RoTe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.