På deler av bygningen til en Skånegård er steinene i grunnen synlige utenfra (slik som det var fra begynnelsen), mens andre deler har man dekket med puss eller noe annet (ikke ennå undersøkt hva det er for materiale). Dette har trolig blitt gjort på 60-tallet. Det ser rimelig intakt ut. Er det bra eller dårlig at steinene er dekket fra et fuktighetssynspunkt, eller bør disse frilegges? Ikke superbra bilder, men håper det synes noenlunde.