Jeg skal bygge en trapp til min loftsetasje og sitter og prøver å få riktig på dette når det gjelder fri høyde. Jeg har ca. 2,50 i takhøyde i første etasje og i midten av loftetasjen blir det omtrent 2,30. Der er det ingen problemer med fri høyden, men problemet er lengst ute i "kurven" i L-trappen.

Det røde på bildet er det jeg mener. Jeg har ikke eksakt kontroll på hvordan trappen vil se ut, men jeg gjetter at det blir omtrent som på bildet.

Trappehullet er 3100x1000 og tanken er å sette inn en 900-trapp. Høyden til kanten på skråtaket fra gulvet i første etasje lengst inne i hjørnet er omtrent 2620 mm. Vil det være nok? Jeg vet at noen personer her på forumet har vært veldig dyktige på å tegne og beregne trapper. Er det noen som kan støtte meg i mine spørsmål?

Det er ganske akutt for jeg hadde tenkt å isolere skråtaket i helgen.

STOR takk på forhånd!
 
  • 3D-modell av L-formet trapp, viser problemområde med frihøyde markert i rødt. Snedtak og etasjehøyder fremhevet.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.