nei det er enfas på den maskinen

• Liker
snowjim
  • Laddar…
Takk, jeg som gikk glipp av en liiiten detalj bare ;)

Jeg har nå kjørt 1 dag med en M1 (Silver), gikk da frem og tilbake over gulvet 3-4 ganger sakte og så tok punktvis på visse steder.

Andre dagen (i dag) tørket jeg opp gulvet og ser at det fortsatt er en god del lim igjen :( . Monterer et annet verktøy som skal være sterkere (ifølge dem), dette verktøyet er gull og har 3 trekanter på hver del. Har også fuktet opp gulvet litt for å slippe så mye støv (har ingen støvsuger som passer på maskinen). Dessverre er det fortsatt ekstremt lang tid å få opp minste lille limområde. Jeg kjører altså nå punktvis der det er som verst med lim, men man kan stå og holde maskinen på samme sted i 1-2 minutter uten at det forsvinner. Jada, det forsvinner etter en stund, men det tar laaaang tid og vi har 28m2.

Noe jeg kan ha gått glipp av? Eller er det så tidkrevende?

Verdt å nevne er at jeg fikk med et sett som skulle hjelpe til å avgjøre hardheten på betongen, og den ble smått ripet av 4-5 som skulle være M1 silver, altså den jeg kjørte i går, de andre riper litt mer, og slik jeg forsto det, så er det det verktøyet i gull som jeg skulle kjøre.

HTC Premium Diamond Tools-boks med flere eksempler på slip- eller poleringsverktøy i forskjellige farger og spesifikasjoner. Laget i Sverige.

• Liker
Andreas_kalmar
  • Laddar…
gull er trinn to etter sølv men det du har er H2 dvs laget for gulv med god betong kvalitet tror ikke det er riktig segment for en kjeller pleier å være ganske mykt under limet men du trenger ikke å slipe bort alt for å sette fliser på gulvet mvh Andreas

så bra ut tror ikke du trenger å være bekymret for det som er igjen hvis det ikke lukter

R
jeg gjorde det samme med vaskerommet mitt i sommer men når jeg rev opp våtromsmatten så var det ikke noe lim igjen så det var ingenting å slipe bort som jeg hadde regnet med...?!

Vil likevel få bort limet, har prøvd med stålbørste men det blir dessverre bare svart og enda vanskeligere å se om det er lim igjen. Har fått tipset om å sette en slipeskive på boremaskinen med diamant, men de virker ikke så lett å få tak i.

Akkurat nå er det altså kun flekkvis gult på gulvet og hadde jeg hatt en håndmaskin som effektivt slipte det bort så hadde det tatt kanskje 1-2 timer totalt (om man ikke regner med hjørnene).

Tanken har slått meg å leie HTC-maskinen igjen, men det føles unødvendig. Kanskje det finnes håndslip man kan leie?

leie en dg150 sammen med en vcd 50 (hånd maskin og støvsuger)

• Liker
snowjim
  • Laddar…
Takk, virkelig verdifull informasjon Andreas! Jeg har nå bestilt en Hilti DG 150 til helgen, hadde ingen Hilti støvsuger så jeg fikk en Dustctronoler DC1800 istedenfor. Totalt 700 kr over helgen.

det blir bra lykke til

Var og hentet greiene på Cramo i dag, dessverre hadde de tatt hjem feil maskin så i stedet fikk jeg en Flex Electronic 1400 watt. Ifølge selgeren så hørtes Hilti DG 150 litt vel overdrevet ut for å slipe bort litt lim, den var tydeligvis litt større og hadde en egen strømaggregat på et vis. Skulle dog ikke Flex fikse jobben så fikk vi løse det på noe vis så vi får se hvordan det går.

flexen går kjempebra litt bedre å jobbe med hiltin men det spiller ingen rolle for din jobb mvh Andreas

Da har jeg kjørt med flex maskinen og den var virkelig effektiv! Har kjørt over så godt som alle punkter nå pluss kantene. Av og til hugger den gjerne til i gulvet og lager dypere spor, og da må man jevne ut dem litt. Får håpe det ikke blir problem med flisleggingen på grunn av dette. Støvsugeren fungerte også virkelig bra, rakk å komme 4/5 deler rundt kantene før den ble full og rommet begynte å fylles av støv. Men det var bare å gå ut og slå av filteret og tømme posen.

Det eneste problemet er at den etterlater 2-3 cm inne ved kantene, så jeg må vel fikse det litt selv, men ellers får det kanskje være igjen litt lim.

Takk for gode forslag til maskiner.

Lurer på om jeg ikke skal bruke denne istedenfor den store slipen når jeg senere skal ta vaskerommet på 9 m2, den føltes mer effektiv.

er det ikke åpningsbar kåpe på flexen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.