Min kone påstår at man skal dra i silikon i det forborede hullet før man drar i fransk skrue i trefasaden. Det høres litt vel mye ut synes jeg. Noen som vet praksis? Vi skal feste en antenne og parabol.
 
Ikke jeg heller. På'n bare!
 
La være PL400, bruker du det så kommer du aldri til å kunne ta ned parabolen.
 
ymca skrev:
La være PL400, bruker du det så vil du aldri kunne ta ned parabolen.
Joda... PL:en gjør ikke at fibrene rundt blir sterkere for det... I betong - kanskje. I tre - løsner nok.

Fest med fransk skrue og skive.
 
...eller sett en o-ring på skruen så kommer ingen fukt trenge inn via gjengen.

Kjennes forsåvidt overkill, men har man tid og lyst til å superoptimere så...
 
Bob_the_builder
...og fasadepanelet skal man naturligvis ikke spikre heller, men bruker monteringslim... :P

Det trengs IKKE noen tetning rundt en skrue i fasaden.
 
Takk, det var akkurat mitt beste argument det med spikeren i fasadepanelet. Men noen ganger er det det samme hjemme som på jobben, dvs. om jeg sier noe så er det tvilsomt om det stemmer, men om noen andre (på jobben helst en konsulent) sier det samme, da er det selvfølgelig sant. ;)
 
Bob_the_builder
Henvis til meg som "konsulenten på internett". Det går bra. ;D
 
Jeg kjøpte franskskruer på Bauhaus 8x140. De har en veldig bra evne til å ryke akkurat når man strammer dem til det aller siste. Dyre er de også. Hva kjøper dere, og trenger man virkelig forbore hele lengden?
 
8*140 ??? Skal du henge huset i antennen ??
Eller er det langt til noe som "drar" ?
Fransk bolt er jo ganske klien "mellom" gjengene, iallfall de tynnere dimensjonene, så det er kanskje derfor...
Man Tar en kortere (& ev grovere?) bolt i stedet.
Har montert mange antenner men har aldri dratt av noen bolter... Forresten leveres fester oftest med 8*50 (Hvilket jeg synes er for kort..) så gå ned i lengde...
 
Jeg ville ikke henge opp antenner med mine skruer uten å skru fast en 3" planke. Hang på denne "fralletråd" i full fart. Det ser ut til å være litt si og så med kvaliteten på Bauhausskruene siden de krever forborring for ikke å knekke akkurat der gjengen begynner. For rundt tieren per stykk burde man få ordentlige skruer.
 
Det er selvsagt at man må forbore før man drar i så lange franske skruer som 8*140. Hvis ikke det trengs, er virket man skrur i dårlig.
 
Jeg brukte Clas Ohlsons (har dere hørt den før? ;)) franskinger da jeg satte opp min apfräcka hallstol på veggen. Deres franskinger er dog ugalvaniserte, eller blanke i det minste, noe som kanskje ikke passer for parabolen...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.