Min kone påstår at man skal dra i silikon i det forborede hullet før man drar i fransk skrue i trefasaden. Det høres litt vel mye ut synes jeg. Noen som vet praksis? Vi skal feste en antenne og parabol.
Takk, det var akkurat mitt beste argument det med spikeren i fasadepanelet. Men noen ganger er det det samme hjemme som på jobben, dvs. om jeg sier noe så er det tvilsomt om det stemmer, men om noen andre (på jobben helst en konsulent) sier det samme, da er det selvfølgelig sant. 
8*140 ??? Skal du henge huset i antennen ??
Eller er det langt til noe som "drar" ?
Fransk bolt er jo ganske klien "mellom" gjengene, iallfall de tynnere dimensjonene, så det er kanskje derfor...
Man Tar en kortere (& ev grovere?) bolt i stedet.
Har montert mange antenner men har aldri dratt av noen bolter... Forresten leveres fester oftest med 8*50 (Hvilket jeg synes er for kort..) så gå ned i lengde...
Eller er det langt til noe som "drar" ?
Fransk bolt er jo ganske klien "mellom" gjengene, iallfall de tynnere dimensjonene, så det er kanskje derfor...
Man Tar en kortere (& ev grovere?) bolt i stedet.
Har montert mange antenner men har aldri dratt av noen bolter... Forresten leveres fester oftest med 8*50 (Hvilket jeg synes er for kort..) så gå ned i lengde...
Jeg ville ikke henge opp antenner med mine skruer uten å skru fast en 3" planke. Hang på denne "fralletråd" i full fart. Det ser ut til å være litt si og så med kvaliteten på Bauhausskruene siden de krever forborring for ikke å knekke akkurat der gjengen begynner. For rundt tieren per stykk burde man få ordentlige skruer.
Klikk her for å svare