Jeg skulle støpe i kjelleren vår i dag og dessverre hadde jeg regnet ganske grovt feil på hvor mye selvnivellerende masse som ville gå med. Slitsomt, spesielt når man gjør det på en søndag.

Nå lurer jeg på om det er noe jeg trenger å tenke på når jeg skal fortsette etter å ha kjøpt mer selvnivellerende masse? Vil det gå an å legge et tynt lag i "skjøten" mellom den gamle og nye? Jeg bruker hey’di betongflyt som skal kunne legges i 1,5mm som minst.

Kjeller med delvis påført flytsparkel på gulvet, ujevn kant viser overgangen til det ubelagte området. Trapp og varmtvannsbeholder i bakgrunnen.
 
J
Litt primer der det blir en skjøt så biter det nye bra, husk bare å fukte det gamle ellers brenner det fort når vannet suges opp der det er som tynnest, blir det en kant opp så kan du skjære av med en bred sparkel før det har brent til ordentlig
er da litt mykt, blir det en grop, litt sparkel med primer før så går det.
 
  • Liker
Christian Ek
  • Laddar…
Ok så primer på gamle flytningen og deretter fukte den før jeg begynner å flyte resten?
 
Ja, primer i skjøten er et must. Hva skal du gjøre med gulvet etterpå? Overflatebehandling?
 
  • Liker
jojo123
  • Laddar…
Hadde tenkt å legge klinker etterpå
 
I verste fall kan du måtte legge et finspackel over hele overflaten hvis du skal ha det helt jevnt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.