Bor som brukernavnet antyder i skogen, men dog ikke i villmarken, men i en liten by med for tiden totalt 4 familier. Våknet for to dager siden kl 04:00 av at det hørtes ut som h-tet hadde brutt ut. Dette var en flishugger som startet for fullt. Den stod nede på en riksvei ca:500m fra vårt hus i luftlinje. Kan synes langt, men hvis vinden ligger på fra "feil" retning så bæres lyden lett denne avstanden. Våknet også i går morges på samme tid av samme flishugger.
Mitt spørsmål er om noen vet om det finnes noen praksis eller kanskje til og med en lov som sier når man får begynne å lage støy om morgenen.....
Må legge til at denne føreren selvfølgelig ikke gjorde dette for å plage noen på noen måte, og han ba om unnskyldning da jeg sa et og annet til ham.
Så dette innlegget skriver jeg bare for å sjekke om noen vet hva som gjelder tidsmessig for bygg/handverksstøy som kan være forstyrrende for naboene.
Vet at dette innlegget ikke er direkte husrelatert, men håper likevel at det får komme med og at jeg får et hint om hva som eventuelt gjelder.
Mitt spørsmål er om noen vet om det finnes noen praksis eller kanskje til og med en lov som sier når man får begynne å lage støy om morgenen.....
Må legge til at denne føreren selvfølgelig ikke gjorde dette for å plage noen på noen måte, og han ba om unnskyldning da jeg sa et og annet til ham.
Så dette innlegget skriver jeg bare for å sjekke om noen vet hva som gjelder tidsmessig for bygg/handverksstøy som kan være forstyrrende for naboene.
Vet at dette innlegget ikke er direkte husrelatert, men håper likevel at det får komme med og at jeg får et hint om hva som eventuelt gjelder.
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 605 innlegg
Det der er nok ikke glasklart, finnes nok uklare formuleringer om "unødvendig forstyrrende" eller lignende, kanskje...
For leietakere i Stockholmshem gjelder iallfall dette:
"...at ikke spikre eller bore mellom kl 20:00 og 08:00."
http://www.stockholmshem.se/Boende/Ansvar--Trivsel/Ordningsregler/
Generelt pleier man vel å si at etter 22 og før 6 bør man vise naboene hensyn...juridisk vet jeg dog ikke...
/K
For leietakere i Stockholmshem gjelder iallfall dette:
"...at ikke spikre eller bore mellom kl 20:00 og 08:00."
http://www.stockholmshem.se/Boende/Ansvar--Trivsel/Ordningsregler/
Generelt pleier man vel å si at etter 22 og før 6 bør man vise naboene hensyn...juridisk vet jeg dog ikke...
/K
Moderator
· Stockholm
· 57 884 innlegg
I byer tror jeg at det finnes noen lokal ordensforskrifter som styrer over forstyrrende bygningsarbeid. Entreprenørmaskinfirmaene pleier å hevde at de ikke får starte sine maskiner før et visst klokkeslett, men det er typ 05.00 tror jeg.
Klikk her for å svare