Hei
Har et toetasjes hus med leiligheter. Bjelkelag 50x190 cc600.
Ser ingen påtagelig nedheng eller svikt. Men endret bruk fra stue til leilighet.
Blir et tyngre gulv med to nye lag gips samt 22mm gulvspon.
Nåværende bjelkelag er skjøtet over blå vegg. Kommer til å flytte deler av den bærende veggen i fremtiden (rød).
Planen er å forsterke med 45x195 C24 (blå) skrulimt mot den gamle bjelken. Fra begge sider, blir altså delvis overlappende, dobbeltsidig forsterkning. På de nye bjelkene skrulimmes gulvspon.
- Er det en bra løsning?
Takk på forhånd.
/Rolf