Hei, jeg skal kjøpe ny luft/luft varmepumpe og vurderer også å flytte innerdelen, noe som etterlater et hull i veggen der den gamle har sittet (rørgjennomføringen). Nå tenkte jeg høre om tips/forslag på hva man kan dekke dette hullet med for å få en ok innside?

Noen som har gjort det tidligere eller har noen ideer, så kom med dem nå =)

Du får nok ta et bilde av veggen :D

Betong, stein, gips, joddlarfuru?

Overflate?
Malt, vev, puss, betong?

Det er vanlig tapet. Jeg tenker jo der innedelen har sittet. Men selvfølgelig skal utsiden dekkes med i så fall og der er det hvit mexitegel i så fall

N Nygge72 skrev:
Det er vanlig tapet. Jeg tenker jo der innedelen har sittet. Men selvfølgelig skal utsiden dekkes med i så fall og der er det hvit mexitegel i så fall
Men noe bak tapeten har du.
Den henger ikke bare i luften.

P
Deksel til koblingsboks kanskje, avhengig av huldimensjonen!
To hvite, runde deksler, muligens til bruk som deksel for el-dosor eller dekorasjon, ligger på en hvit bakgrunn.
Eller et fint maleri! :D

• Liker
Nygge72
  • Laddar…
Mugmaz MugAssMaz skrev:
Men nåt bakom tapeten har du.
Den hänger ikke bare i luften.
Jaha, du mente det så :) Jeg oppfattet som at du trodde det handlet om utsiden mest :)

Det er noen type tre (vi kjøpte huset nylig så har ennå ikke gjort noe i veggene, så jeg er ikke sikker på hva som er bak om de hadde treplate eller rent ut av trebord som man gjorde før). Vet at eieren sa at elektrikerne ikke var glade da de var nødt til å "jacke" ut spor for å legge kabel ved noe tilfelle.

Tss skrev:
Dekklokk til elektroinstallasjonsboks kanskje, avhengig av hulldiameter!
[bilde]
Eller et fint bilde! :D
Dette handler jo om ganske små hull 1/4"-3/4". Men jeg har dekkbrikker som alternativ, bare at man må modifisere dem litt først :) Tenkte om det finnes noe penere. Vet ikke ennå hvor selve hullet kommer da innedelen ikke er fjernet ennå, så vet derfor ikke om det passer med bilde heller :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.