Hei, jeg hadde tenkt å gjøre noe spesielt med rullegardinen for å få det skikkelig mørkt. Jeg hadde tenkt å sette en U-formet plastlist på hver side av vinduet som rullegardinen kan løpe i, og på den måten forhåpentligvis filtrere bort sidelyset.

Men da ville jeg i så fall trenge å feste den med dobbelsidig tape. Finnes det da noen som sitter hardt og tåler litt håndtering som kan anbefales? Veggen er malt der den skal festes i så fall.

Eller er det noen andre som har forslag til løsning for å få det helt mørkt, så kom gjerne med forslag.

Takk på forhånd

Karlia
Kassettrullegardin?

Karlia Karlia skrev:
Kassettrullgardin?
Jeg har forsøkt å finne sånne, men de ser ut til å være mest for takvinduer av en eller annen grunn. Jeg trenger i så fall noen som er tilpasningsdyktige da det er litt uvanlige mål på vinduene.

Men det var disse jeg hadde i tankene da jeg tenkte på denne metoden.

Karlia
Jeg holder på å lete etter rullegardiner til hytta...

Det finnes dobbeltsidig sterk monteringstape, men jeg har aldri helt lykkes med tape, før eller siden løsner den. Metallist og skru fast?

Magnetbånd?

Karlia Karlia skrev:
Jeg holder på å lete etter rullgardiner til landet...

Det finnes dobbeltsidig sterk monteringsteip, men jeg har aldri helt lykkes med teip, før eller siden slipper den. Metallist og skru det fast?

Magnetbånd?
Å skru hadde jo vært ønskelig, men det blir jo vanskelig med en U-list å skru den fast, ettersom den må "ligge på siden"

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Denne har fungert for meg, men ikke akkurat til ditt formål, men teipen sitter (y)
[lenke]
Skal kikke på den

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Denne har fungert for meg, dog ikke til akkurat ditt formål men teipen sitter (y)
[lenke]
Hva har du satt opp med den? Utvilsomt på anmeldelsene ser den ut til å sitte godt. I dette tilfellet blir det jo ingen vekt den skal holde oppe (i alle fall om man tar en plastlist), så da bør den fungere utmerket.

Har tidligere satt håndklekroker. Visst kan det løsne ved unormalt rykk, men krokene sitter fortsatt fast (1 år)

Har også brukt denne i jobben da vi monterte trådløse temperaturgivere på marmorkledde vegger, de har sittet i 3+ år. Giverne er jo ganske lette, men likevel, det er offentlige områder

edit stavefeil

• Liker
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Hei, jeg hadde tenkt å gjøre litt spesial ved rullgardinen for å få det skikkelig mørkt. Hadde tenkt å sette en U-formet plastlist på hver side av vinduet som rullgardinen kan løpe i, og på den måten forhåpentligvis filtrere bort sidelyset.

Men da ville jeg i så fall måtte feste den med dobbeltsidig tape. Finnes det da noen som sitter hardt og tåler litt håndtering som kan anbefales. Veggen er malt som den skal sitte på i så fall.

Eller er det noen andre som har forslag på løsning for å få det helt mørkt så kom gjerne med forslag.

Takk på forhånd

En av de største produsentene tilbyr blant annet dobbeltsidig tape til sine u-lister, de bruker 3M tape som er uv-bestandig, sørg bare for at alt fett er borte fra veggen før du setter den opp.

3M har litt kraftigere/tykkere karosseriteip som f.eks. brukes ved montering av spoilere mm på biler. Den kan være verdt å prøve.

Problemet er nok egentlig struktur og materiale der den skal feste. Er det tapet kan ytterste "laget/fibrene" separere/løsne. Er det en ujevn malt overflate så får teipen ikke like godt grep.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.