Hei alle

Om noen uker skal det støpes kjellergrunn. Siden grunnen ligger under bakken bygger vi form og isolerer foten med samme drenerende isolasjon som kjellerveggen får i stedet for å bruke kantelement.

Nå til det som står i rubrikken. Har noen tips på hvor man kan finne billig treverk til alle støttebein og lignende (selve formen kjøper jeg rupanel til). Finnes det noe sagbruk der man kan plukke spill, byggevarehus som har skrapbing å plukke fra, stort bygg som man kan spørre? Gjerne et sted rundt (gjerne østover) Lund med 2-3 mils radius.

Mvh
Pär

Synes at du allerede har svart på spørsmålene dine selv. De fleste trelasthandler/byggevarehus sorterer bort sprukket og dårlig trevirke. Så hør med dem, de er sikkert villige til å tjene penger på noe de ellers ville kastet. Og å spørre på en byggeplass er heller ingen dum idé. Har selv fått/kjøpt/byttet mengder av byggematerialer på byggplasser. På byggplasser kastes også mye treemballasje og dårligere paller man kan ta trevirke fra.

Min tanke var å få konkrete tips på steder som en eller annen forumkollega faktisk kjenner til. At f.eks bygge X der og der har eller jeg har revet mitt uthus og slipper gjerne å kjøre en del av materialet til tippen.

/Pär

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.