Hei!
Jeg skal støpe en frittstående mur som blir 540mm høy og 150mm dyp(tykk).
Vurderte å bygge formen i henhold til den fine skissen.
Hva tror dere om det? Skråstivere og 45x95 forankres i bakken med jern.
Ville helst unngått formstag for å slippe hullene mm.
Ikke helt med på hvordan du har tenkt. Mener du dobbelt lag med råspont? Hvorfor det?
Ett lag og så tett med stående stendere som står imot trykket fra betongen. Dette bildet illustrerer hvordan en bra form bør se ut:
Betong er tungt og det blir jækla mye trykk når man vibber den.
Ikke helt med på hvordan du har tenkt. Mener du dobbelt lag råspont? Hvorfor det?
Et lag og så tett med stående stendere som står imot trykket fra betongen. Dette bildet illustrerer hvordan en god form bør se ut:
[bilde]
Betong er tungt og det blir skikkelig mye trykk når man vibrerer den.
Et lag råspont, akkurat.
Takk for bildet, typ så jeg tenkte også. Hva jeg tolker fra bildet er at de heller ikke har noen formstag der, som jeg helst hadde sluppet.
Kommer sannsynligvis til å kjøre lignende som bildet, men med hullbånd også under formen som jeg fester i stender på hver side.
Ett lager råspont, precis.
Takk for bildet, typ så jeg tenkte også. Hva jeg tolker bildet så har de inga formstag der heller som jeg hadde helst sluppet.
Kommer sannsynligvis kjøre lignende bilden men med hullbånd også under formen som jeg fester i regel på respektive side.
ble det noe støpt? planlegger et lignende prosjekt og man vil jo gjøre så lite jobb med formen som mulig uten at resultatet får lide av det. Hadde du skippet regler og tenkt å kjøre 22x95 på utsiden?
ble det noe støpt? planlegger et lignende prosjekt og man vil jo gjøre så lite arbeid med formen som mulig uten at resultatet skal lide av det. Hadde du droppe bjelker og tenkt kjøre 22x95 på utsiden?
Hei! Ja, det ble støpt og holdt, med nød og neppe😅 formen på den høyeste delen av muren bukket litt når toppen var fylt, men alt holdt og ikke noe man ser nå.