Jeg hadde tenkt å forlenge en teglvegg ca 100cm med gips og stålprofiler. Har ikke montert gipsen ennå, men merket hvor ujevn teglveggen er, det blir flere centimeters mellomrom, hvordan kan jeg løse dette?

(Å sage teglstenene rette er ikke et alternativ på grunn av støvdannelse)

• Ujevn teglesteinvegg med mellomrom mellom gipsplaten og veggen, viser utfordringer i byggeprosjektet med å forlenge veggen.
  • Ujevn mursteinsvegg med et gap mellom gipsplaten og veggen, viser utfordringen med å montere gips på en ujevn overflate.
Kommer vel an på overflaten, hvis du har tenkt å male så vil det garantert sprekke i skjøten... bedre å sette på en type sterk fiberduk før maling i stedet...
Men sprekkene er vel bare å fylle med noe sementbasert mørtel som finsement, reparasjonsmørtel, husfix eller lignende..

H hjalle74 skrev:
Kommer an på overflaten, hvis du har tenkt å male så sprekker det garantert i sprekken... bedre å sette noen type sterk vev før maling i så fall...
Men småsprekkene er vel bare å fylle med noe sementbasert mørtel som finsement, reparasjonsmørtel, husfix eller lignende..
Det skal males. Går det an å montere gipsplaten først og deretter fylle i med mørtel? Tenkte om det bare vil falle gjennom? Har aldri brukt noe grovere enn sparkel før :giggle:

Rett vanskelig å få det pent uten noen form for list tror jeg. Om det er et eldre hus bør man nok ikke bruke noen sementbasert mørtel. Den eksisterende pussen virker å være noe med kalkinnhold, trolig kalksementmørtel.

Det er nok lettere å pusse vegg-enden rett før du plasserer gipsplaten der.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.