Hei,
Har tenkt å sette opp skyvedører i hallen foran et område hvor det i dag er en liten alkove for å henge fra seg klær. Men jeg vil forlenge veggen på den ene siden med 145mm og 70mm bred, det er det som er rødmerket på bildet, jeg har fundert på hvordan man skal gjøre for å forlenge denne på best mulig måte.
Det svarte på bildet er eksisterende vegg, det røde er tenkt ny vegg, det blå er tenkte skyvedører.

Hjørnene kan jo tenkes å få litt tilstøtninger, så gips i hjørnene føles ikke optimalt, går det an å bruke MDF? vil det være mulig å male det slik at det får samme overflate som gips?
Går det an å bruke stålregler på så kort stykke? i så fall hvordan?
Gulvet er eikeparkett, taket er betong, 2475mm i takhøyde.
Alle forslag mottas med glede.

• Diagram over en hall hvor en rød linje indikerer planlagt veggforlengelse, en svart linje viser eksisterende vegg, og en blå linje markerer planlagte skyvedører.
Det burde ikke være noen problemer. Reis opp som vanlig, kle med gips og sett plåthjørner på ytterhjørnet. Selv ville jeg valgt trestendere, om skyvedørene skal festes i stender.

Trelist for å kunne feste i, det høres ut som en bra plan. Finnes det metallhjørner som ikke krever spesialverktøy? ingen risiko for at det bøyer seg med så lite list, blir jo ingen helhet som stabiliserer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.