T
Ettersom jeg nettopp har kjøpt en Paslode IM90ci som kan skyte nailscrew, så vurderer jeg å bruke slike i stedet for vanlig spiker. Men de er mye dyrere.

Spiker har jo en tendens til å "krype ut" etter en stund. Unngår man det med nailscrew? Hva er deres erfaringer?

Jeg har tenkt å bygge et lager i reisverk og lurer på om nailscrewen er verdt de ekstra pengene mot båndet spiker?

T
Ingen som har brukt nailscrew og kan gi litt inputs?

Rickard.
T Ejmelie skrev:
Ingen som har brukt nailscrew og kan gi litt innsikt?
Jeg har ikke brukt dem og har heller ikke sett dem hos noen andre. Etter et raskt googlesøk virker fordelen klar, at man kan skru dem ut og inn igjen.

Velger man riktig type og dimensjon på spiker, vil IKKE spiker krype ut, verken med trådspiker eller med stålspiker.

Har ikke opplevd at spiker som er skutt, har hatt samme vilje til å krype ut. De pleier å være dyppet i smeltelim som aktiveres av friksjonen når de skytes inn. Sørg bare for at det er ringet og ikke glatt spiker.

For reisverket pleier det derimot å være enklere å skru, spesielt om man er alene og bygger.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Som allerede skrevet, spikeren kryper ikke ut.
Har bygget en 78m2 stor garasje, et lite poolhus samt festet en del panel og finnes det noe for spikeren å feste i så sitter den.
Har brukt Essves spiker til 99%.

Er ikke nailscrewen tenkt for terrassebord og lignende? :thinking:

T
Ok! Da føles det unødvendig å kjøpe nailscrew når det fungerer like bra med maskinspiker (y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.