Hei,

Jeg har akkurat fått OK fra borettslaget mitt til å bygge en innsynsbeskyttelse på uteplassen vår.:thumbup:
Ingen komplikasjoner i dette, men et problem som har dukket opp er hvordan vi skal forankre selve innsynsbeskyttelsen.

Min plan var opprinnelig å bruke jordanker og som et alternativ betongpillarer, men etter at styret rådførte seg med vår byggherre, viste det seg at det ligger en tetteplate til garasjen relativt grunt under uteplassen vår, og derfor kan vi ikke bruke noen av metodene.

Derfor henvender jeg meg nå til dere på forumet her og lurer på om dere har noen gode forslag til hvordan jeg skal forankre innsynsbeskyttelsen min. Jeg har allerede, som dere ser på bildene, en skillevegg til naboen som står stabilt, jeg får heller ikke fjerne steiner eller bore i eksisterende steinlegging.

Jeg har vurdert en løsning der jeg bøyer en jernplate som en U og sveiser fast en stolpefot oppå som jeg deretter kiler fast over kantsteinen og så håper jeg at det holder å feste den i skilleveggen?

Jeg er åpen for alle forslag! Takk på forhånd.

• Skillevegg i tre ved siden av terrasse med brostein, snødekt hage og parkeringsplass i bakgrunnen.
  • Flislagt uteplass med kantstein, tilgrensende jordområde med snølag, og del av en sømløs overgang mot en dypere plantet hage.
  • Bilde av terrasse med hellelagt gangvei ved siden av grus og jord, adskilt av en kantstein i betong. En sko kan sees nederst i bildet.
  • Uteplass foran et leilighetsbygg med skillevegg og trær; området for forankring av et nytt insynsskydd diskuteres.
Er det ikke enklere å bare feste inn en eller flere vinkeljern i betongplatene med hjelp av slagbor + plugg og skrue? Det må være snakk om svært små sidekrefter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.