Jeg trenger å forankre en gulvlampe slik at den ikke kan veltes. Siden samboeren min ikke vil at vi skal bore hull noe sted, tenkte jeg at vi kunne koble den sammen med et av sofabenene.
2 treribber med utskjæring + 2 skruer med muttere ?
Svartmalt spikerbånd med små skruer/muttere ?
Finnes jo mange varianter på dette.
( frihåndstegning m.h.a. datamus )
2 treribber med uttak + 2 skruer med muttere ? Svartmalt spikerbånd med små skruer/muttere ? Finnes jo mange varianter på dette. ( frihåndstegning m.h.a. datamus ) [bilde]
Det første kanskje er vanskelig å gjøre diskret, men spikerbånd var veldig bra forslag! Jeg har en svart sprayboks også så. Det blir nok det i morgen når jeg har tid.
Det skal holde slik at den lille ulydige 10 måneders her hjemme ikke velter lampen i gulvet igjen. Hun er riktig rask når hun merker at man ser bort en halv millisekund Så buntband blir nok ikke helt stabilt.
Klemmfeste, to stykker. Tenker på den typen som kan sitte mellom byggegjerd eksempelvis.
Ja, akkurat som Hobbs skrev, og jeg hadde også den ideen selv en stund. Det kunne funke, men det blir krevende å få det stramt nok slik at det ikke står ustabilt. Det er nemlig ulike diametere på rørene.
Sette bort lampen i de (få) månedene det er snakk om?
Det handler nok om mer enn bare noen måneder. Bedre å feste ting i stedet for å gjemme bort halve leiligheten i garderoben (finnes mer ting som kunne vært gjemt bort men har løst det på lignende måte).