15.312 lest ·
27 svar
15k lest
27 svar
Forankre garderobe som ikke tett mot vegg
Nei, du får ikke festet skruen i garderobestammen.N NathalieH skrev:
Det kan gå med en M4 gjengestang som du bolter i stammen og fester i en gipsmolly
Ja det kommer jo ikke til å bli pent eller praktisk, men jeg hadde kløvet til en dekkplate og montert den i veggen på venstre side med vinkler. Så hadde jeg festet skapet i dekkplaten med skruer innenfra skapet. Hadde antagelig gjort det samme på den andre siden. Så når man trenger å lufte radiatoren må man ganske enkelt ta bort skapet derfra hvis man ikke vil lage hull i bakstykket.
Kan du ikke frese ut skapet slik at du får radiatoren inni? Det hadde nok vært den peneste løsningen.
Kan du ikke frese ut skapet slik at du får radiatoren inni? Det hadde nok vært den peneste løsningen.
Om det går an å slå av elementet kanskje man helt drastisk kan sage litt i garderoben så den går kloss mot veggen. Så hadde nok jeg gjort faktisk.
Fremgår ikke helt av din beskrivelse at det finnes et vindu bak garderoben...N NathalieH skrev:
Bilder fra siden hadde hjulpet.
Brettet skulle være som forlengelse av en møbelvinkel/vinkeljern. Vanskelig å finne tilstrekkelig lange møbelvinkler.
Eller så skrur dere en (hvitmalt) plate oppe på "taket" på garderoben som er litt bredere enn garderoben slik at platen går hele veien inn til veggen. Og så et par møbelvinkler eller en list oppå platen som skrus i både platen og veggen.
Da får dere dessuten litt stuverom oppe på garderoben...
Vil dere gjøre det riktig pent så fikser dere en smal "hvitmalt" blindfront som dekker mellomrommet mellom garderob og vegg.
Det var tanken fra starten. Men med en garderobe på 35 cm dybde og element 10 cm blir det ikke så mye lagring igjen.A andersgrebin skrev:
Vi ga opp dette og plasserte garderoben i rommet ved siden av
—
Takk for alle tips i tråden!!
Antar at TS er nødt til å komplettere hjemmet med en ekstra garderobe og at det ikke finnes mulighet for å plassere den noe annet sted? Denne plasseringen er jo ikke optimal for å si det sånn...
Men i så fall er jeg enig med de ovennevnte skribentene: sag ut bakstykket og trykk skapet mot veggen (og skru fast øverst så det ikke kan falle). Forsøk da å ha igjen en ramme av bakstykkets masonitt rundt hullet for best stabilitet. Dvs ikke sag bort hele platen helt inn til sidestykkene.
Men i så fall er jeg enig med de ovennevnte skribentene: sag ut bakstykket og trykk skapet mot veggen (og skru fast øverst så det ikke kan falle). Forsøk da å ha igjen en ramme av bakstykkets masonitt rundt hullet for best stabilitet. Dvs ikke sag bort hele platen helt inn til sidestykkene.
ellers ville det evt fungere med
2 stk Vinduskarmkonsoller som festes opp ned litt inn fra endene på garderobetaket, og man kapper av den delen litt som skal festes i veggen og borer et par nye skruehull i dem
https://habo.com/se/sortiment/hyllor-och-konsoler/hyllkonsoler/konsol-18515
2 stk Vinduskarmkonsoller som festes opp ned litt inn fra endene på garderobetaket, og man kapper av den delen litt som skal festes i veggen og borer et par nye skruehull i dem
https://habo.com/se/sortiment/hyllor-och-konsoler/hyllkonsoler/konsol-18515
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Skjutdörrar i min garderob fungerar inte
Fönster & Dörrar -
Hur fixa garderobsdörr (funkis) som inte går att stänga?
Fönster & Dörrar -
Bärande garderobsvägg eller inte? Plankhus
Lösvirke & Timmerhus -
Förankra eller inte? Blåser den omkull tro ni?
Fritidshus -
Hjelp med å integrere garderobe
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi