Hei,
Har skaffet meg et garasjetelt som er 6x6 meter i basen og 3,7 meter høyt. Føler at jeg vil forankre det på en god måte slik at det ikke blåser bort...
Jeg har noen alternativer jeg vurderer.
1. Kappe til 100 cm armeringsjern og bruke disse som teltplugger.
2. Bruke jordanker og forankre stolpene i disse, tre på hver side (hjørne - midten - hjørne).
Hva tror dere holder best?
Teltduken dekkes over med grus i underkant for å forhindre at vinden går inn i teltet.
Har skaffet meg et garasjetelt som er 6x6 meter i basen og 3,7 meter høyt. Føler at jeg vil forankre det på en god måte slik at det ikke blåser bort...
Jeg har noen alternativer jeg vurderer.
1. Kappe til 100 cm armeringsjern og bruke disse som teltplugger.
2. Bruke jordanker og forankre stolpene i disse, tre på hver side (hjørne - midten - hjørne).
Hva tror dere holder best?
Teltduken dekkes over med grus i underkant for å forhindre at vinden går inn i teltet.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 innlegg
Jeg laget fete "cirkusteltpinner" av vinkeljern og spisset dem og sveiset en skive i den andre enden å slå på. Sitter som et helvete og er lette å dra opp 
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 463 innlegg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1.463 innlegg
Jeg har brukt markspiraler og spennbånd til et 3x6 meters telt, det klarte både høst og vinterstormer uten problem.
Jeg kjøpte 10 gjengestenger 100 cm. Slår ned disse i hullet på ramfoten og slenger dit en skive samt en låseskrue. Og setter en 75 cm jordanker i hvert hjørne. Det ville jo være selve fanden om teltet stikker av.
Jeg støpte noen plinter i hjørnene og stakk ned gjengebolten gjennom rammen. Det er jo bare noen timers jobb for å være sikker på at teltet står igjen når man kommer hjem fra jobb. 
Så der, nå får vi se om teltet står igjen 
Kjøpte 100 cm vinkelstål (30x30x3mm). Slå disse skrått ned i bakken, festet en stropp i rammen og deretter den andre enden i stålet. Totalt seks stykker spidd. I tillegg ett i hvert hjørne til teltduken for å stramme duken over rammen. Har fire spyd til i beredskap.
Det skal blåse 18 s/m på torsdag, så vi får se
Kjøpte 100 cm vinkelstål (30x30x3mm). Slå disse skrått ned i bakken, festet en stropp i rammen og deretter den andre enden i stålet. Totalt seks stykker spidd. I tillegg ett i hvert hjørne til teltduken for å stramme duken over rammen. Har fire spyd til i beredskap.
Det skal blåse 18 s/m på torsdag, så vi får se
Klikk her for å svare