Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Tar jeg inn en håndverker for dyre penger så forventer jeg meg et bedre resultat og et høyere nivå av finlir enn dette. Eneste unnskyldningen skulle være om firmaet het Bongk å bygg, da hører man jo på navnet hva man får.

Min bror hadde inne en snekker for å gjøre finsnekkeriet (lister osv) i et kjøkken. Det ble så utrolig bra og finishen var perfekt.

Men så ser man arbeid som dette der TS antagelig kommer til å irritere seg over dette i 20 år fremover (om det holder så lenge).

Det er trist at det er et slikt lotteri når det gjelder håndverkere.
Ja, men det der gjerdet er vel uansett ikke noe en finsnekker holder på med. Trolig skulle han ikke fått en eneste jobb om han tilbudte den tiden som det skulle ta.
Er jo for bøvelen et sammen skrudd gjerde i trykkimpregnert treverk som står ute i vær og vind.
Er vel bare de der mellomleggene som jeg trodde var tilskåret av en bit trykkimpregnert som er noe bemerkelsesverdig.
Men hadde vært betydelig bedre å bruke 90mm stolpesko.

• Liker
Danne N
  • Laddar…
Ossian K Olsson
GoC GoC skrev:
Ja men det der gjerdet er vel uansett ikke noe som en finsnekker holder på med. Trolig vil han ikke få en eneste jobb om han tilbudte den tiden som det ville ta. Er jo for bøvelen et sammen skrudd gjerde i trykkimpregnert virke som står ut i vær og vind. Er vel bare de der mellomleggene som jeg trodde var tilskåret av en bit trykkimpregnert som er noe anmärkningsvärt. Men hadde vært betydelig bedre å bruke 90mm stolpesko.
Er det du som er snekkeren kanskje?

Jeg er faktisk litt enig. Hvis man vil ha et virkelig fint bygget gjerde med forsenkede/skjulte skrueløsninger osv., må man regne med helt andre priser da arbeidstiden sikkert blir den dobbelte.

Nå sier jeg ikke at man skal akseptere dårlig utførte arbeider, men det må være måte på kravene med hensyn til prisen (som vi ikke vet hva var).

For store bjelkesko er ille og slurvete montert. Men for øvrig vil jeg si at det er standard for de gjerdene jeg har sett bygges i traktene rundt meg.

(Jeg gjør alt selv og er nøye/superlangsom)

• Liker
Danne N
  • Laddar…
Nei, jeg er ingeniør :rofl:
Men noen ser ut til å ha enorme krav til nøyaktighet på detaljer som ikke på noen måte påvirker funksjonen eller så vidt kan sees før man zoomer inn i nærbilde. Det blir nok grått med bord som vrir seg uansett hvor nøye det er utført.

• Liker
Danne N
  • Laddar…

Beste svar

C Cerb skrev:
Jeg er faktisk litt enig. Vil man ha et skikkelig fint bygd gjerde med forsenkede/skjult skruer etc., så må man regne med helt andre priser da arbeidstiden sikkert blir det dobbelte.

Nå sier jeg ikke at man skal akseptere dårlig utførte arbeider, men det skal være måte på kravene med hensyn til prisen (som vi ikke vet hva det var).

For store bjelkesko er dårlig og slurvete montert. Men for øvrig vil jeg si at det er standard for de gjerdene jeg har sett bli bygget i traktene rundt meg.

(jeg gjør alt selv og er nøye/superlangsom)
Tror du at kunden fikk det billigere fordi snekkeren ikke hadde forberedt seg og skaffet riktig materiale? Se på øverste bord på bilde 2. Jeg tror at snekkeren ikke bryr seg om å levere et fint og holdbart resultat.

• Liker
Danne N og 1 annen
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Tror du at kunden fikk det billigere fordi snekkeren ikke hadde forberedt seg og skaffet riktig materiale? Se på øverste planken på bilde 2. Jeg tror at snekkeren ikke bryr seg om å levere et fint og holdbart resultat.
Hva er det som er feil materiale? Mønsteret er jo 1 bred, 2 smale, 1 bred, 2 smale osv. sikkert akkurat som bestilt.

C Cerb skrev:
Hva er det som er feil materiale? Mønsteret er jo 1 bred, 2 smale, 1 bred, 2 smale osv. sikkert akkurat som bestilt.
Ser du ikke skadene øverst?
Merket du ikke at stolpeskoen er til en større stolpe?

J J Vos skrev:
Ser du ikke skadene øverst?
Å få med seg en eller annen plank med tørkesprekker er vel neppe det samme som å ha med seg feil materiale.

selvfølgelig litt dårlig å ikke kappe bort den delen først om det var mulig, men vi skal jo ikke overdrive hvor ille det er.

• Liker
  • Wow
J Vos og 1 annen
  • Laddar…
Problemet er at firmaet jeg har engasjert har kjøpt inn alt, og da forventer jeg at bjelkesko og stolpe har samme mål. Her har jeg merket flere feil over tid, f.eks. at jeg kan skrape bort betongen med neglene. Det ser også ut som de har lagt trebiter under bjelkeskoene for å støtte opp. Jeg har ikke tenkt å betale eller gi dem en sjanse til! Har kommet fram til at det er ordentlig slurvete gjort. Her kommer flere bilder.

• Trebord med en rød markering som viser dårlig tilpasning og skjøtearbeid; hviler på en betongstolpe og underlaget er dekket av gress.
  • En trevegg med horisontale planker og rødt krittmärke som markerer ujevnheter. Veggen er høy og står foran et hvitt hus med takrenne.
  • Treplanke med rød sirkel i midt viser plassering av trebit under skråstilt bjelkesko på betongfundament i sollys.
  • Stolpe støttet av balksko og trebit, med rød sirkel rundt området, dårlig støpt betongfundament som kan skrapes bort med neglen.
  • Træstolpe plassert i en balksko med ekstra trebit som støtte, syntes å være dårlig montert. Betongfundamentet under ser svakt ut.
  • Planker og balksko under bygging av gjerde mellom to hus med grener og plen i bakgrunnen. Rød linje markerer høyde og plassering.
  • Stolpe i metallbeslag på betongsøyle, understøttet av trebit. Betongen ser porøs ut, innsirklet i rødt for å påpeke feil.
  • En dårlig montert tresøyle støttet av treklosser i en metallbalksko over betong, som kan skrapes bort med negler.
  • En trestolpe i en metallholder på betong, støttet opp med trekloss, synlig sprekker i treverket.
  • Haha
  • Liker
_KirderF_ og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.