5.936 lest ·
23 svar
6k lest
23 svar
For stor bjelkesko. Er det ok?
Ja, men det der gjerdet er vel uansett ikke noe en finsnekker holder på med. Trolig skulle han ikke fått en eneste jobb om han tilbudte den tiden som det skulle ta.Ossian K Olsson skrev:
Tar jeg inn en håndverker for dyre penger så forventer jeg meg et bedre resultat og et høyere nivå av finlir enn dette. Eneste unnskyldningen skulle være om firmaet het Bongk å bygg, da hører man jo på navnet hva man får.
Min bror hadde inne en snekker for å gjøre finsnekkeriet (lister osv) i et kjøkken. Det ble så utrolig bra og finishen var perfekt.
Men så ser man arbeid som dette der TS antagelig kommer til å irritere seg over dette i 20 år fremover (om det holder så lenge).
Det er trist at det er et slikt lotteri når det gjelder håndverkere.
Er jo for bøvelen et sammen skrudd gjerde i trykkimpregnert treverk som står ute i vær og vind.
Er vel bare de der mellomleggene som jeg trodde var tilskåret av en bit trykkimpregnert som er noe bemerkelsesverdig.
Men hadde vært betydelig bedre å bruke 90mm stolpesko.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 innlegg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1.965 innlegg
Er det du som er snekkeren kanskje?GoC skrev:
Ja men det der gjerdet er vel uansett ikke noe som en finsnekker holder på med. Trolig vil han ikke få en eneste jobb om han tilbudte den tiden som det ville ta. Er jo for bøvelen et sammen skrudd gjerde i trykkimpregnert virke som står ut i vær og vind. Er vel bare de der mellomleggene som jeg trodde var tilskåret av en bit trykkimpregnert som er noe anmärkningsvärt. Men hadde vært betydelig bedre å bruke 90mm stolpesko.
Jeg er faktisk litt enig. Hvis man vil ha et virkelig fint bygget gjerde med forsenkede/skjulte skrueløsninger osv., må man regne med helt andre priser da arbeidstiden sikkert blir den dobbelte.Ossian K Olsson skrev:
Nå sier jeg ikke at man skal akseptere dårlig utførte arbeider, men det må være måte på kravene med hensyn til prisen (som vi ikke vet hva var).
For store bjelkesko er ille og slurvete montert. Men for øvrig vil jeg si at det er standard for de gjerdene jeg har sett bygges i traktene rundt meg.
(Jeg gjør alt selv og er nøye/superlangsom)
Nei, jeg er ingeniørOssian K Olsson skrev:
Men noen ser ut til å ha enorme krav til nøyaktighet på detaljer som ikke på noen måte påvirker funksjonen eller så vidt kan sees før man zoomer inn i nærbilde. Det blir nok grått med bord som vrir seg uansett hvor nøye det er utført.
Beste svar
Tror du at kunden fikk det billigere fordi snekkeren ikke hadde forberedt seg og skaffet riktig materiale? Se på øverste bord på bilde 2. Jeg tror at snekkeren ikke bryr seg om å levere et fint og holdbart resultat.C Cerb skrev:Jeg er faktisk litt enig. Vil man ha et skikkelig fint bygd gjerde med forsenkede/skjult skruer etc., så må man regne med helt andre priser da arbeidstiden sikkert blir det dobbelte.
Nå sier jeg ikke at man skal akseptere dårlig utførte arbeider, men det skal være måte på kravene med hensyn til prisen (som vi ikke vet hva det var).
For store bjelkesko er dårlig og slurvete montert. Men for øvrig vil jeg si at det er standard for de gjerdene jeg har sett bli bygget i traktene rundt meg.
(jeg gjør alt selv og er nøye/superlangsom)
Hva er det som er feil materiale? Mønsteret er jo 1 bred, 2 smale, 1 bred, 2 smale osv. sikkert akkurat som bestilt.J J Vos skrev:
Problemet er at firmaet jeg har engasjert har kjøpt inn alt, og da forventer jeg at bjelkesko og stolpe har samme mål. Her har jeg merket flere feil over tid, f.eks. at jeg kan skrape bort betongen med neglene. Det ser også ut som de har lagt trebiter under bjelkeskoene for å støtte opp. Jeg har ikke tenkt å betale eller gi dem en sjanse til! Har kommet fram til at det er ordentlig slurvete gjort. Her kommer flere bilder.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Byggaren förstörde tillgängligheten och kräver extra betalt
Frågor om juridik och fastighetsrätt -
Varför förstöra Det sitter i väggarna?
Byggnadsvård -
Vad är risken med för stora plattor på oisolerad platta?
Golv -
Hur får jag bort denna förstörada saken
Fönster & Dörrar -
Gatan förstörd av ett kataloghus
Frågor och svar om arkitektur