Skal jeg bruke?
Skrev tidligere om et skifergulv som jeg og samboeren mot alle odds fikk lagt på en tilfredsstillende måte.

Skrev at vi smurte gulvet med parafinolje og at det ble bra, en stund i hvert fall.

Olje på stein har tydeligvis en evne til å forsvinne sporløst.......... kanskje sitter det i sokkene? Nå ser gulvet helt ubehandlet ut igjen og spørsmålet er hva skal vi "smøre det med nå"?
Parafinolje funker jo ikke noe særlig siden den "forsvinner". Skal man prøve med en gulvpolish og hvordan vil fugene tåle det? Vil jo ha et skinnende glitrende svart gulv!!

Noen forslag noen?
 
Tror på vanlig hedlig såpe.

Kanskje ikke like blankt, men riper på overflaten vises enklere enn på tre ved blank overflate. Det blir lettere riper som vises på hardere materialer.
Det er mye jobb å holde et steingulv blankt hele tiden med noe overflatemateriale.
 
Vi har skifer på restauranten, og i vinter var Ångtvättbilen der og vasket pluss polerte gulvet sånn at skitt skulle ha vanskelig for å trenge ned i flisene.

Prøv å sjekke deres hjemmeside. www.angtvattbilen.se


Peter
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.