Ja, konsoller. Vel, den bør jo holde sammen selvfølgelig. Jeg tenkte at det kanskje finnes en spesialist på problemet - eller typ marmorklister? Dessverre ingen bilde ennå men det er en typ tre cm tykk brun marmorskive, kanskje 15-20 cm bred...
Hvis du får de to delene til å passe sammen "tørt", kan det limes med cyanoakrylatlim + aktivator. Deretter våtslipes skjøten bort. Hvis det mangler småbiter i den synlige skjøten, kan disse "sparkles" med tørt steinmel fra samme vindusbenk og mettes med cyanoakrylatlim. Steinmelet kan du lage ved å slipe ned en offerbit, f.eks. fra undersiden av vindusbenken.
Deretter er det med høyeste sannsynlighet en kalkstein du har.
Ahhh, der har vi det! Cyakrylat - noe... bra start på å fikse problemet. Men så enkelt er det jo sjelden at alt bare fungerer. Det gamle ikke-fungerende hvite "limet" smører nok til det for øyeblikket, men jeg skal se hvor vanskelig det er å få det bort, kanskje går det lett. Jeg kommer tilbake med beskjed. Skulle det ellers finnes noen firma av noe slag som burde kunne ordne saken?
Ahhh, der har vi det! Cyakrylat - noe... bra start på å fikse problemet. Men så enkelt er det jo sjelden at alt bare fungerer. Det gamle ikke-fungerende hvite "limet" sverter nok til det for øyeblikket, men jeg skal se hvor vanskelig det er å få det bort, kanskje går det lett. Jeg kommer tilbake med beskjed. Skulle det ellers finnes noen firma av noe slag som burde kunne ordne saken?
Stenfirmorna fikser det galant. Om du har brukt hvitlim/trelim/PVA har du forberedt for omfattende arbeid å sanere dette. Lykkes du å få det rent (varmepistol evt. etanol eller aceton) fungerer Biltemas cyanakrylatlim med aktivator bra. Tynt med lim på den ene flaten og aktivator på den andre noen sekunder før sammenføyning. Du har rundt 10 s på deg å legge limet på den ene flaten. Sammenføyningen griper innenfor 1-2 sek og er fullherdet etter et minutt.
Strålende beskrivelse, jeg bukker og takker og nei - husfix noe, tror jeg det var på det ene bruddet. Men har dessverre flere biter som har gitt opp. Jeg skal lime og prøve meg frem. Takker nok en gang.
Stenfirmaene fikser det galant. Om du har brukt hvitlim/trelim/PVA har du forberedt for et omfattende arbeid for å rense dette. Lykkes du med å få det rent (varmepistol alt. etanol eller aceton) fungerer Biltemas cyanakrylatlim med aktivator bra. Tynt med lim på den ene overflaten og aktivator på den andre noen sekunder før sammenføyning. Du har rundt 10 sek på deg til å legge limet på den ene overflaten. Sammenføyningen hugger etter 1-2 sek og er fullt herdet etter et minutt.
Hei igjen, må løfte tråden da jeg nå er i full aktivitet med å fikse ting i huset. Biltemas cyanakrylatlim finner jeg ikke - eller heter det noe spesielt? Steinslim og bygglim kan jeg velge på - eller har jeg gått glipp av noe? Pu700 finner jeg ingen steder, hvor kan jeg finne det (om Biltemas lim ikke fungerer)? Jeg tenkte å prøve med lim da det ikke er noe behov for belastning, bortsett fra en og annen blomsterpotte da, enklere med jobben dessuten... vel? Eller tenker jeg feil her?
Du har bare noen sekunder å passe sammen, så vær nøye med å preppe. Eks legg bitene på underlaggspapp med en rettskive/regle langs med den ene langsiden så du raskt og sikkert kan føre sammen rett. Du legger et jevnt lag lim på den ene skivas bruddsflate og den andre sprayer du med aktivator, så trykker du raskt sammen og presser i 30s, deretter bør du la det hvile i ytterligere noen minutter.
Jeg skulle lime på en mindre skive under for å forsterke. Den bør helst være i stein, men det bør fungere med en annen type minerlaskive, eks en overflødig flis. Treskive kanskje fungerer, men det er en risiko for at den beveger seg pga fukt og varme (tipper element rett under).
Det limet er riktig bra og billig.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.