Hei,

Trenger å flytsparkle opp ca 2cm på eksisterende betongplate i garasjen, trenger jeg noen armering?
Bør jeg slipe av betongen først?
Finnes det noe bedre enn flytsparkel når jeg trenger å fylle opp så mye som 2cm?

Hvor holdbart kommer det til å bli? Det skal stå en bilheis på overflaten etterpå.

Takk for svar :)

• Liker
hscn
  • Laddar…
Ingen armering trengs, og 2cm er ikke noe problem. Kan anbefale å ringe til Ardex, forklare ditt behov, så kommer du til å få akkurat det du trenger. De vil anbefale en form for industrisparkel. Dyrt ja! bra ja!

J Jörgen Ö skrev:
Ingen armering trengs, og 2cm er ikke noe problem.
Kan anbefale å ringe til Ardex, forklare ditt behov, så vil du få akkurat det du trenger.
De vil anbefale en eller annen form for industrisparkel. Dyrt ja! bra ja!
Takk for svar, får kanskje høre med dem.
Hadde jo vært bra om det fungerer med noe man kan finne hos lokale byggevarehandelen.
Er det vanskelig å flyte 2cm og så få det jevnt som amatør?

Ardex er ikke så vanskelig å få tak i, så finnes det selvfølgelig andre bra leverandører også. Men Ardex kan sine saker. Vanskelig å si om du klarer det, det kan være litt utfordrende, men det er nesten en fordel at du skal sparkle litt tykkere, litt mer tilgivende å jobbe med sparkel. Viktigst er at det hele tiden kommer ferdigblandet sparkel så det ikke blir noen pause. Har du først begynt så fortsetter man til det er ferdig, høye gummistøvler er bra å ha på seg, samt et par tre karer som hjelper til.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.