Hei!
Vi har begynt å legge mosaikk på vårt nyrenoverte kjøkken.
Med bygglampen på så det bra ut, nå etter fuging ser det ut som skit! Flere steder er skjøtene tydelige på grunn av høydeforskjellen mellom arkene.
Det er dessuten en dyr mosaikk.
Hva skal man gjøre? Hele kjøkkenet føles ødelagt :(
Hvor vanskelig er det å få løsnet satt mosaikk???

Trist at dere ikke ble fornøyd!

Dessverre er det ikke mye å gjøre, bortsett fra å rive det ned, eller akseptere at det skiller litt.
For å svare på spørsmålet ditt. Det er ikke vanskelig å plukke ned mosaikken, men den kommer til å bli ødelagt.

Trist situasjon.

Er det så ille at dere føler at det ikke kommer til å gå over? Jeg har et par skjønnhetsfeil på kjøkkenet mitt som jeg ikke lenger tenker på, men som jeg var veldig bedrøvet over i begynnelsen.

Forstår at det man plukker ned vil gå i stykker. Min idé var om det gikk an å ta løs ca. 5-7 ark (30x30cm) der det ser verst ut og forsøke å gjøre det om på den overflaten, spørsmålet er om man skader det rundt også?
Skulle man kunne bryte løs enkelte mosaikkfliser?

Mosaikk er vanskelig å få til bra hvis man ikke vet hva man driver med. Å ta ned deler senere er ingen løsning, det vil faktisk se verre ut.
Aksepter skjønnhetsfeilene eller la noen kyndige sette den om.

Det er et antall steder som har blitt dårlige, anslagsvis 5 steder, 2x6 ruter omtrent.
Min idé var å skrape ut fugen rundt disse rutene, deretter ta en tapetkniv og skjære dem løs fra nettet, deretter prøve å pirke dem løs med en skrutrekker eller noe uten å skade de omkringliggende flisene. Så trykke på plass nye fliser og sørge for at det blir jevnt.
Ville det fungere? Alternativt la en håndverker gjøre operasjonen.

Høres vanskelig ut, men gjennomførbart. Spørsmålet er vel bare hvor dyktig man må være for at det skal bli bra. Jeg ville ha sjekket med en proff.

Er det så lite som 2x6 kan det fungere.

Gjør jobben i bra belysning ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.