Hei.

Vil gjøre en rask ansiktsløftning av en gammel trapp med hjelp av fliser. Flisene jeg vurderer er frostsikre.

Først tenkte jeg å slå bort all puss før jeg legger flisene, men siden trappen er reparert med betong, blir det litt mye å fjerne for å få et godt nivå å legge på. I stedet banker jeg bort puss som er løs og reparerer med betongsparkel.

Det "bør" vel ikke være noe problem å få flisene til å sitte fast i noen år?
 
  • Slitt betongtrapp med avskallet puss og synlige sprekker klar til renovering, muligens med frostfrie fliser for forbedring av utseende.
Noen år skal det holde i alle fall.
 
Sjekk om flisene blir glatte om vinteren, om de tåler salt eller om de ikke blir ripete av sand/grus ved vinterglatt føre.

Et alternativ er å legge inn varmekabler. De trenger jo bare være på når det er fare for glatt føre.
 
Velg en ordentlig ru klinkets for glatt fliser blir dritthalde!
 
  • Liker
Per i Hamrånge
  • Laddar…
S
enig med forrige innlegg, har nylig laget riller av husfix på min glatt klinkers i kjellertrappen
 
N nicklasihult skrev:
Vi har hatt klinkers i 5 år nå uten at noe har løsnet. Den føles heller ikke så glatt om vinteren takket være at det er frest inn riller i trinnplatene.
[lenke]
Så fint det ble!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.